onsdag 21. januar 2009

Kjedelig dag for Toivo

Var på kontoret frem til 14 tia i dag. Etter det skulle vi ned til badminton-hallen på Lund for å rigge klart til utdanningsmessa i morgen. Forsvaret skal ha egen stand der... Så en kjedelig dag for Toivo. Først stå i bånd, så sitte i bilen... Men vi gikk en tur nå når vi kom hjem da, som hjalp litt på samvittigheten min om ikke annet:-) Hehe...

I morgen skal jeg stå på messa fra 9 til 14... Da blir han med i bilen slik at jeg kan ta han på noen lufteturer i løpet av dagen...

I helga var vi på tur med den svanske lappen Teela, og som ikke det var nok, møtte vi enda en lapp i løypa! Enda en svenske, en svær en sådan. Like stor som Toivo men mye kraftigere... Toivo og han kom ikke så godt overens... Men men, ikke alle hunder liker hverandre...

Nå til helga skal jeg holde kassererkurs for 4H-ere i Telemark. Når jeg takket ja til å holde kurset, satt jeg som krav at jeg kunne ta med Toivo:-)

17 kommentarer:

  1. Hvorfor er klokkeslettet feil på bloggen? Jeg skrev jo dette 20:20... Ikke KL. 11:00... Eller er det bare hos meg det blir feil?

    SvarSlett
  2. Hm..du hadde nok en stille dag på jobb,du..

    Du må gå inn på "innstillinger" eller noe. Husker vi surra fælt med detta alle sammen i starten, nå har jeg glemt åssen vi fiksa det :o(

    Veide Nalle hos dyrlegen idag: over 22,5 og ca 52cm i mankehøyde. Hvordan er Toivo?

    SvarSlett
  3. Det høres ut som Toivo har det topp når du stiller som krav at du kan ha ham med på kassererkurs i 4H:o) Da tåler han nok en litt kjedelig dag innimellom.

    Du tok ingen bilder av de andre lappisene da Christian?

    SvarSlett
  4. Dixie ligger vanligvis hjemme i buret hele dagen, hun, så hun har det ganske kjedelig mens vi andre er på skole og jobb... Unntatt de dagene noen av bestemødrene mine er her da, for da slipper hun å være i bur! :)

    Det blir sikkert kjekt for Toivo å være med på kurs! :) Det var forresten er kjempefint bilde øverst i bloggen!

    SvarSlett
  5. Det med klokka: du må først finne riktig tidssone Oslo, Amsterdam eller en annen by i vår sone på instillinger og så tror jeg det ordner seg.

    Det blir spennende å følge med. Ganske utrolig da, å treffe på TO SL!

    SvarSlett
  6. Tror Toivo er målt til 51 cm. Han veide 22 kg sist jeg veide han. Store lapper Nalle og Toivo:-)

    Kameraet på mobilen er ødelagt, og speilrefleksen er så stor å ta med på tur. Men må bli flinkere til å ta med kamera. Teela kan jeg ta bilde av en gang da, vi treffes med jevne mellomrom. Koselig tispe som er oppkalt etter en amerikansk skiløper:-) Hehe...

    Skal prøve å ordne klokka:-)

    SvarSlett
  7. Jeg har fremdeles ikke ordnet dette med klokken tror jeg.. hm..

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Så gøy å møte 2 lapper på 1 tur da..Jeg treffer aldri noen...forresten det bor en dame her i bygda som har en lapp, husker ikke helt hvor den kommer fra...malasses kanskje? Uansett, når man har en så sjelden rase er det ekstra gøy å treffe likesinnede..Godt vi har bloggen!

    SvarSlett
  10. På Hamresanden og lysløypa ved Dønnestad kan man støte på lapper en skjelden gang:-)Skulle godt hatt flere lekekamerater til Toivo her nede. Har ikke møtt noen finske her nede...

    SvarSlett
  11. Hei! Du har fått deg blogg du å. Så moro. Er det jeg som er treg eller. Det har ikke jeg fått med meg.

    Det er ikke mest med lapper i Larvik heller. Milli er vel den nærmeste her.

    SvarSlett
  12. Litt spesielt å møte samme rase for hundene også, tror jeg. Nalle skal som regel vise seg litt for andre hanner, men da vi møtte en annen eldre halvbror - møttes de med respekt og ikke ett bjeff!
    Han var vel litt tøff mot Charlie, kanskje...men ikke slem. Og da var jo Milli med!

    SvarSlett
  13. Nina: du glemmer vel ikke Sandefjord??

    SvarSlett
  14. Tove, ja det er jo tre i sandefjord og så hundene på kennel fjelldronningen. Det begynner å bli en del av de i Vestfold.

    Nøve. Hadde ikke Milli vært der tror jeg det hadde gått kjempefint med Nalle og Charlie. Å ha ei tispe å sloss om er ikke bra. Det skulle vi kanskje ha tenkt på. Men egentlig gikk det jo fint. Ikke noe slosskamp som det lett kunne blitt med to voksene hanner.

    SvarSlett
  15. Må si jeg hverken har møtt på hverken lapper eller islendinger her jeg bor - derfor er det ekstra moro med bloggen hvor jeg ser og hører om dem nesten hver dag. Hva er egentlig idealmål på en finsk lapphund?

    SvarSlett
  16. Idealmålet for hanner er 49 cm
    For tisper er det 44 cm
    Men det godtas om de er 3 cm lavere eller høyere. Typen er viktigere enn størrelsen:-)

    SvarSlett