lørdag 11. juli 2009

Hjemme igjen!

På Torsdag fikk jeg kake og avskjedsgave på jobb:-) Gava var et gavekort på 600 kr på Hund og Katt Senter, noe jeg brukte opp samme dagen selvfølgelig;-) Toivo fikk også avskjedsgave fra jobben, griseører:-)

Når jeg kom hjem gleda jeg med fryktelig til å se Toivo igjen, men min mor sier “Toivo er ikke her!”, han hadde reist på fjellet med min bror Stian, og retrieveren Toya! Så da var det bare å vente til de kom tilbake… Toivo ble veldig glad for å se meg, vanligvis hilser han med meg ved å kose, hoppe, og bjeffe. Det gjorde han nå også, men han bytta ut bjeffingen med piping, og det varte mye lengre enn vanlig… Fikk maaange koser av Toivo:-)

Fredag kom Bjønn på besøk, han skal være her hele helga.

036

Vanskelig å få noen gode bilder av han, han står aldri stille!

041

Over denne brua gikk Bjønn som første hund helt alene, uten oppfordring! Vi skulle egentlig svinge av til en annen sti, men Bjønn sprang i full fart over før jeg rakk å si noe. Åa kan jo være skummel slik den bråker, men det var den ikke for Bjønn!

068 

Full fart hele tia…

069

086

087

Begge ser litt ut som de er besatt av djevelen på dette bildet:-P

103

Her er Bjønn på musejakt mens Toivo står rolig å se på. 1 sekund etter jeg tok bildet hoppa Bjønn akkurat slik som reven gjør, og vips, så hadde han en død mus i kjeften! Jeg hørte piping i gresset akkurat når jeg tok bildet…

111 

Fikk ikke tatt noen bra bilder av Bjønn og musa, for han var liveredd for at jeg skulle knabbe fangsten fra han! Luringen… Dette var det beste jeg fikk:

113

Arow er ganske snurt for at Bjønn har klart å knabbe grisen hans!

142

144

Toivo ligger under bordet og synes de to andre er utrolig barnslige!

148

Den hesten er utrolig spennende altså!

184

Tør jeg gå nærmere? Nja, dette holder tror jeg!

187

I dag har jeg, Toivo og Bjønn vært på fjelltur til salen, hadde ikke med meg kameraet, men et mobilbilde duger nesten det også:-)

Salen er fjellet dere ser i bakgrunn, og heter nok det pga at det er forma som en hestesal:-)

014

På tur ned igjen møtte vi ei lapsk vallhundjente ved navn Arja:

023 

For meg måtte dette helt klart være en lapsk vallhund! Men dette er faktisk en schæfer/labrador blanding! Det hadde jeg aldri trodd!

 

Ellers planlegger jeg og Toivo en litt lengre fjelltur, vi reiser på mandagen. Kløven er pakka, Arow mente han like så godt kunne være med å bære kløven for Toivo…

030

Eller kanskje ikke…

031

6 kommentarer:

  1. Hehe, en herlig gjeng! Og du verden for en tøffing Bjønn må være !! Og ikke minst - flotte bilder !

    SvarSlett
  2. Å så fine bilder av villmennene i Tessungdalen :o) Og gjengen skal bli enda større snart om noen uker..
    Er Bjønn helt vill, eller kan han slappe av og kose seg med Toivo en gang iblant?

    Tenker du ble skuffa da Toivo ikke møtte deg i døra - dette hadde du venta på lenge..Men det blei bra! Håper dere får en skikkelig fin sommerferie med mange fjellturer.

    Ta ett bilde av Toivo med kløven også, da ;o)

    SvarSlett
  3. Deilig å komme hjem tenker jeg og ikke minst møte Toivo igjen. Selv om det ble en ekstra overraskelse å vente enda lenger.

    Masse fine bilder av Bjønn og de andre. Skal si han vokser. Morsomt med valp, da skjer det noe hele tiden.

    Jeg ønsker meg også bilder av Toivo med kløven. Jeg skal kjøpe en til Charlie nå. Jeg synes det var vanskelig. Mange forskjellige typer og priser.

    SvarSlett
  4. Det var nok kjekt å komme hjem igjen til Toivo, Bjønn og Arow nå! Høres ut som dere har fått tid til å gå flere koselige turer allerede!

    Håper det kommer noen bilder av Toivo med kløv etter hvert! Arow passet den jo han også, da, men den var kanskje "litt" stor? ;)

    SvarSlett
  5. Masse fine bilder :-) Ser ut som det ble en flott tur! :-)

    SvarSlett
  6. Kjempesøt bamsebjønn du har. Synes han ligner mye på sin søster hoss Raili også. Spesielt på det bildet han løper mot kamera. Dessuten fikk jeg se de 3 brune småjentene du skal ha en av. Og du skal bare glede deg. For mere sjarmerende krabater skal man lete lenge etter.
    Fine finske linjer også. Selv ville jeg jo også parre min yksi med noen som hadde noen nye spennende gener, men så fannt jeg kjekke Sarek.:P Blir vell kansje finsk parring neste gang da:)

    SvarSlett