tirsdag 8. juni 2010

Grevling

I dag var jeg, Nieida og Toivo på tur med Kiva og eieren Eilin. Vi gikk på en grusvei i skogen, og hundene gikk løse. Så plutselig ser vi en Grevling som loffer mot oss på veien!

Nieida spurter mot den før jeg rekker å gjøre noe som helst. Grevlingen snur og prøver å løpe ifra henne. Men Grevlingen var utrolig treg i forhold til Nieida, og hun tok den igjen med en gang. Men hun visste liksom ikke helt hva hun skulle gjøre da. “Hva nå?”. Grevlingen løp litt opp i skogen, Nieida etter, så kom den ned på veien igjen og rett mot oss, Nieida travet etter… Så løp den ned på andre siden, og Toivo ble med på leken. Men de stoppet heldigvis endelig da jeg ropte på dem, og grevlingen fikk være i fred. Kiva stod litt forvirret på veien mens det hele skjedde…

Det var spessielt. Når vi møter rådyr, bykser de litt etter, men snur fort og kommer tilbake til meg. Nå har vi altså møtt grevling også… Merkelig at et så tregt dyr overlever i naturen…

 

Ellers:

Max har forresten svømt i elven for å hilse på beveren, men kom inn igjen når beveren plasket med halen :-P

Gøy at Max liker å svømme :-)

--------------------------------------

Amund har også kjøpt blod, vi skal prøve å trene blodspor med han :-)

-------------------------------------

Vi har også vært på redningshuntrening, Nieida gjør fremskritt, rundering med halsmelding tror jeg skal gå ganske greit å få til :-) Men vi jobber litt med motivasjonen i sporet… Forteller mer etter neste trening :-)

Lydighet er kjedelig, der har vi ingen fremskritt, skal prøve å gidde å trene litt apport :-P

----------------------------------

Og om noen trodde jeg har glemt hvorfor jeg egentlig skaffet meg hund oppi alt utstillingssnakket, neida, vi planlegger flere fjellturer i sommer ;-)

2 kommentarer:

  1. Grevling er det rareste dyret jeg veit om. Det har vel ingen fiender, engang (så vidt jeg vet er grevling uspiselig for alle!)
    Det har skremt vettet av meg noen ganger, Nalle har liksom fått sansen for å jage dem... Heldigvis har det gått bra hver gang.

    Ser dere har litt av hvert å drive med, det er bra!!

    SvarSlett
  2. Så tøft... Grevlinger nok kule, men kanskje ikke så lekne?

    Gøy at mini Max liker å svømme og være i vann. Lover bra synes jeg.

    Gleder meg STORT til fjelltur!!!

    SvarSlett