søndag 9. mai 2010

Lapphundtreff på Sørlandet :-)

Vi har hatt en fantastisk helg på Sørlandet :-)

Med natursti(som jeg og Gry og Milli, Nieida, Toyvo og Bienna vant!) agility, grilling og hyggelige folk og hunder. Håper dette blir en årlig tradisjon:-)

Jeg lar bildene fortelle resten:

002 025

014

Nøve og Nalle har full kontakt.

003

Maila prøver agilitybanen.

016

017

014 008

022

Banjo, Nieida, Toivo og Maila

035

023 043

056

011 

Arja og Matfar nyter utsikten.

027

Charlie m.m. :-)

077 073

Ville, Japp, Honey og Arja

087

Jarek(Lappejentas Japp)

067

 

På lørdag var vi en tur inn på NKKs utstilling.

Her er Nieidas Kritikk:

Mye bra type, vakkert hode, tippede ører, bra uttrykk og bitt

Bra hals, noe lang rygg, “utbredt brøster?”

Utmerkede vinkler, bra benstamme, rikelig valpepels

beveger seg bra, men bedre halebæring

2 JK

 

Et råd: Ikke still for denne dommeren hvis dere har en hund som slipper halen, da får du blått :-P

Lang?

151

Ellers ble det mye blått, noe rødt og gult. Og en CK.

BIR ble Skailos Aiko. Selv om jeg ikke var enig med dommeren i mye denne dagen, var vi ihverfall enig i at Aiko er en fin hund, og jeg unner han både CERT og Cacib, gratulerer!

I år som i fjord fikk vi besøk fra Findland, samme handler, annen hund. Denne gangen var det ei 8 år gammel championtispe, FIN LV CH LVV-07  Peikkovuoren Bohjoinen Pimu. Handleren ga meg noen stylingtips, vi snakket litt om forskjellige hunder, og hun sa hun synes Norge har bedre kvalitet på Finak Lapphund enn Sverige:-P Fikk imidlertid ikke snakket med henne etter hun var i ringen da hun stormet ut med flat rød. Tispa ga for dagen et noe lavstillt inntrykk var det flere norske utenfor ringen som bemerket, noe som kanskje har litt med pels og alder og gjøre.

Her er et bilde tatt av henne i Finland:

peikkovuorenbohjoinenpimu2

19 kommentarer:

  1. Så flotte bilder Christian. Vi hadde det utrolig fint.

    Dette var en dommer som påpekte ting i allefall jeg aldri har hørt før:o)

    Skal vi være på lag til neste år også (du burde si ja, eller så kommer du til å stå ved de postene en fjorten dagers tid....;o))))

    SvarSlett
  2. Hehe ;-) Også må jeg jo ha noen som husker kattenavnene, så skal jeg ta meg av reg. nr;-)

    Ja det er en deal det, vi var et radarpar på naturstien :-)

    SvarSlett
  3. Takk for denne helgen, Christian.:)) Moro å teste deg i kunnskapen din. Tenk du viste ikke reg.nr. på Charlie. ;))) Nå må du begynne å pugge. Haha..

    Dere kan ikke være sammen noe mer, vi må jo bytte på hvem som vinner. Det kan ikke være dere hvert år. ( en dårlig taper,jeg )

    SvarSlett
  4. Hanen fra Tessungdalen. Helga ville ikke vært det samme uten deg og dine :o)

    SvarSlett
  5. Kjempe flotte bilder!! Det lyser av bildene at dere har det kjempe fint på tur folk og dyr!!
    Ha en fin dag! Så ses vi i Drammen?

    SvarSlett
  6. Veldig koselig at du tok på deg oppgaven med å være eneste hane i kurven, Christian!!

    ...og jeg unner virkelig deg og Gry seieren i naturstien!!! Vi hadde jo iallefall ikke peiling!

    SvarSlett
  7. Takk for flotte bilder og en veldig trivelig helg Christian! Tar litt tid før jeg får lagt inn noen her. :):)

    SvarSlett
  8. Nina: Ligg unna!! Christian er min!!!!!;o)))

    SvarSlett
  9. Kjempe gøy at du tok deg turen helt ned hit Christian..Men en gang sørlendig vet du!!
    Nieida var bare så herlig, med all pelsen sin og de nydelige øynene...
    Koseligt at du fikk med Marius også opp på skogtun siden han bor så nærme her..kanskje han vil gå på tur av og til med 3- 4 halvgamle, hundegale damer på sørlandet!!

    SvarSlett
  10. Herlige bilder! :-) Høres ut som om dere har hatt en toppen tur! Neste år VIL jeg også!! :-)

    SvarSlett
  11. Så deilig treff dere har hatt, mye koseligere det enn teite blåsløyfer. Hadde det ikke vært for ck dagen etter så hadde jeg nok lagt utstilling på hylla :P
    Og du vet jo at Nieida ikke er en blåhund, så den der er det bare å drite langt i...

    Ps. sjekk ut det siste innlegget mitt, noe for deg?

    SvarSlett
  12. For en kjekk helg det ser ut som dere har hatt! Jeg hadde hatt sååå lyst til å være med, så jeg håper virkelig det blir et nytt treff neste år! :D
    Kjempemange fine bilder fra helga! :D

    SvarSlett
  13. Flotte bilder men selvfølgelig bli mitt favorittbilde Maila i farta over hinderet ;-) Det ser nesten ut som hun flyr over.

    Det var utrolig gøy å bli kjent med deg, sprudlende og morsom, og så mye du vet om disse lappene. Toivo var akkurat så flott som jeg hadde forestilt meg av bildene og Nieida var jo blitt så stor, imponerende pels på den jenta.
    Lykke til videre med leilighet og hunder.

    SvarSlett
  14. Kjekt å treffe deg in live, Christian. Blir liksom litt anderledes å "høre" deg legge ut all din kunskap om Lappene, en å lese det på blogg, moro å høre på deg. Forstår nå at du er herlig lidenskaplig intressert i FL.
    Bare for å ha sagt det, jeg og Anne-Liss er veldig stolte, vi var bare 4 poeng under deg og Gry!!!
    Ved neste treff skal vi gjøre noen hjemmelekser, så da blir det hardere konkurranse, for vi kan jo stille med samme team.

    Flotte stemningsbilder fra treffet.

    SvarSlett
  15. Bare for å ha sagt det... Nina og jeg kom på 2.plass!!!
    Neste år blir konkurransen om mulig enda tøffere ;o)

    SvarSlett
  16. Jeg er HELT sikker på at frem til neste treff kommer Christian til å pugge stamtavler og årstall, mens jeg allerede leser blogger til øyet blir stort og vått. Ingen har sjans;o)))

    SvarSlett
  17. Bare pugg dere, Nøve og jeg har naturtalent. :))) Vi kommer sterkere tilbake!!!!

    SvarSlett
  18. Ja, bomma på noen årstall i år, de er allerede memorert ;-)

    SvarSlett
  19. Det høres ut som dere hadde det sååå gøy! Og jeg blir skikkelig nysgjerrig på den naturstien!

    SvarSlett