torsdag 6. august 2009

Litt av hvert…

Dårlig med blogging hos meg for tiden, i sommerferien har man liksom så mye annet å finne på;-)

Jeg har mange tanker rundt rassymposiumet, men det får jeg ta senere, har liksom ikke energi til å ta fatt på det enda. Men jeg kan si at Toivo var igjen hjemme, og utenom forelesningene traffjeg flere kennler og deres hunder, det var gøy:-) Tok ingen bilder denne helga…

Før Rassymposiet tok jeg en turpå hytta med Toivo og Bjønn. Tok med meg kameraet, men når jeg skulle ta bilde kom jeg på at det lå hjemme til lading! Her er noen mobilbilder i det minste…

074

079

084

092

Nå om dagen passer jeg Bjønn frem til etter Biriutstillingen, min bror jobber på gården, så da er naturligvis Toya også her. 4 hunder i hus, det blir det liv av! I dag har vi vært på tur til Nørstebøhovda…

Gammaldachsen var med 100 meter utenfor gårdsgrensa også gikk han hjem igjen, men man har vel lov til å være litt lat når man er 13 år gammel:-)

002

På de andre 3 ble det naturens svar på agility på vei opp og ned fra Nørstebøhovda:-)

004

Toya bader i alle pytter ho finner, som vanlig…

016

015

Gøy på fjellet!

026

Jeg og Bjønn gikk å plukka blåbær til vi hadde chow chowtunge begge to:-)

036

048

I mai lova jeg dere bilder av utsikten utover Tessungdalen, her er den:

063

067

040 

PS:

Dere som ikke skal til Biri, jeg kommer til å sende resultatene til mobilbloggen om dere skulle være så nyskjerrige at dere ikke kan vente på vanlige blogginlegg;-)

15 kommentarer:

  1. Sommeren er en litt mer ute-tid enn vinteren og da blir det ikke blogging på samme måte. Det skjønner jeg godt. Må nyte det som er nå.

    Masse fine bilder av guttene og jenta. Bjønn har jaggu blitt stor.

    Setter pris på en kjap oppdatering fra Biri. Da skal jeg vente på søndag etter den.

    SvarSlett
  2. Og forresten, GRATULERER MED DAGEN i morgen!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Hej Christian!!
    Det var fina bilder!!
    Vi tittar på din blogg varje dag!!
    Hilsen fra
    Martti og Glittertind

    SvarSlett
  4. Skal du ikke til Biri Nina?! Det trodde jeg du skulle... kjedelig da..
    Flotte bilder, for en nydelig plass. Misunner deg å bo slik! :)
    Har du bursdag i morgen? Ronny (min samboer) har bursdag på lørdag :)
    Grattis :))

    SvarSlett
  5. Skikkelig fine bilder :o)
    Bor dere langt oppi Tessungdalen? Tenkte på dere da vi kjørte gjennom der, der ER ett spesielt sted. Går du til fjells, eller kjører du en liten stubb først?
    Grådig fint over Imingfjell, men har hatt dårlig vær alle gangene vi har kjørt over der!

    Har du mulighet til å ta med deg kløven til Biri? Hadde vært moro å testa den..
    Gleder meg til å se dere!

    SvarSlett
  6. Nina, oppdateringen kommer jo med en gang BIR/BIS bedømmelsen har vært på lørdag;-)

    Nøve, jeg bor på den nest øverste gården hvis man kjører opp den veien ved butikken. Pleier som regel å bare gå til fjellet fra huset, men hender jeg går tur i Sandsetdalen, innafor Tessungdalen, da pleier jeg å kjøre, liker ikke gå på asfalt;-) Ja, fint over Imingfjell, Men det er ofte tåke der, og ofte vind om vinteren, dessuten er det alt for mange hytter der for min smak, liker det litt mer "øde" jeg;-)

    HAr ikke pakka enda, skal ta med kløven;-)

    SvarSlett
  7. Forresten, Martti og Glittertind får besøk fredag eller lørdag neste uke når jeg henter lille Nieida;-)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder og flott natur! Vil også gjerne se på kløven på Biri.

    SvarSlett
  9. Må skrive huskeliste jeg nå, telt, høydemåler, kløv, 2 stk hunder, sovepose... Kanskje jeg bare skulle begynne å pakke snart! hehe...

    SvarSlett
  10. Det er denne helga håper jeg... hehe.. ellers er vi litt ute å kjører.. Litt dumt å legge oppdretter treff på samme dag som utstilling da..!

    SvarSlett
  11. Så mange fine bilder av hundene, fjellet og Tessungdalen!
    Vi er på Hovden nå, og kjører videre til Biri om en liten stund! :)
    Det blir nok kjekt! :D

    SvarSlett
  12. Lykke til alle dere som reiser til Biri...hulk hulk..har så lyst jeg og!!!
    Håper det blir mange fine titler på dere alle...og om ikke så ihvertfall en haug med bilder av de vakre lappene!

    SvarSlett
  13. Grattis med dagen Christian! Flotte bilder du har lagt ut, dere som bor så fint til i naturen mange steder er virkelig priviligerte! Håper dere får en flott tur til Biri!

    SvarSlett
  14. Så fine bilder Christian... Åssen går det med dere?

    SvarSlett
  15. Kjempefine bilder, og bloggheadingen var kjempestilig, Toivo kler slik type natur!
    Jeg tror jeg har blitt gal, for nå har jeg meldt på C på trondheim hundefestival 30 august. *grue seg*
    Hadde mareritt i natt om at dommeren ikke engang gadd skrive kritikk :S
    ja ja, uteutstilling i det minste da.
    Bjønn har og blitt stor gitt, ordentlig flott kar! Og Toya ja, typisk!

    SvarSlett