mandag 7. desember 2009

Årets første trugetur!

Har hatt mange skiturer, men trugetur er liksom ikke gøy før det er mye snø…

Jeg hadde pakka sekken med nytrakta kaffe og hjemmelaga lefser:-) Trugetur er virkelig trim, ihvertfall når det er så mye løssnø:-)

Utsikten fra pausemyra:

001

Toivo legger seg stort sett med en gang han skjønner vi skal ta pause.

010

Mens Nieida spretter rundt som en ball i snøen:-)

005 007

I fjor dagdrømte jeg om hvor deilig det skulle bli å ta seg turer i skog og fjell sammen med hundene. Og det er faktisk akkurat like bra som jeg drømte om:-) Himmel på jord! Vi koser oss! Og snuser på ideen å sove ute under åpen himmel(under et tre) i løpet av vinteren, det kunne vært gøy:-)

I dag må jeg begynne å forberede meg til Finlandstur, det er jo faktisk bare 4 dager til! Jeg gleder meg!

16 kommentarer:

  1. Deilig med mye snø, skikkelig vinter. Håper det holder seg sånn. Nieida har vel en del energi ho må få ut kanskje ;-)God tur til Finland, er det utstilling?

    SvarSlett
  2. Ja, Nieida har definitivt mye energi å få ut! Hehe...

    Ja, jeg og Hanne skal bort å se på Finsk og Nordisk vinnerutstilling, som arrangeres samme helg. Både jeg og Hanne har jo lyst til å drive oppdrett, så dette blir en tur for å se på eliten av finske lapphunder i deres eget hjemland:-) Det er for min del for å lære om eksteriør på fl, men også for å se mulige foreldre til importer i fremtiden. Jeg skal notere i katalogen, så kan jeg ta nærmere helsesjekker når jeg kommer hjem. Og MASSE bilder selvfølgelig:-)

    SvarSlett
  3. Hei :)

    ser ut som dere har hatt en knall tur =) håper vi får endel snø her også i år...
    God tur til Finland da =)

    klem fra Charlotte og Askur

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder!! Misunner deg den snøen! Her er det bar regn og atter regn nå om dagen så den lille snøen som var har regnet bort!!
    Ha en fin tur til Finland!

    SvarSlett
  5. Innmari fine bilder Christian!! Trolsk og flott stemning. Jeg har aldri gått på truger og har hatt veldig lyst (helt til du, som akkurat er ferdig i Forsvaret og 20 år yngre enn meg, begynte å breke om "fin trim";o)

    Hvordan går det med ørene til Nieida?

    Åh, dere må ha en flott tur til Finland! Jeg gleder meg til å høre om hvordan det er der, og hva du har sett av interessante hunder og andre forhold! Har forresten bestemt meg for pappa til Millis valper (trur eg.....;o)

    SvarSlett
  6. Så kjempekjekt det ser ut med SÅÅÅÅÅ mye snø! :D Ser ut som Nieida koser seg i den i hvert fall! Veldig, veldig fine bilder!

    God tur til Finland! Gleder meg til å høre om turen, og håper på masse bilder! :D

    SvarSlett
  7. Gry, truger passer for alle da:-) Men turen jeg tok i dag var i løssnø og og bratte bakker;-) Her i Tessungdalen er det mange som går på truger, og de er ikke bare ungdommer, synes du skal prøve jeg:-)

    SvarSlett
  8. kan tenke meg at dere koser dere ja! :)
    Spennnede med Finnlandstur!
    spennende med hannhund til milli også da, hvem er den heldige utvalgte da gry?! nyskjerrig jeg! :)

    SvarSlett
  9. Dette er vel akkurat hva en lapphund drømmer om også, det :o)
    Skikkelig vinter hos dere! Tro om det er like mye vinter i Lapphundens hjemland? God tur, iallefall.

    SvarSlett
  10. Både du og Hanne er dyktige fotografer så jeg håper dere deler bilder med oss andre? :o))

    Vi skal overnatte i telt eller i bilen nå i romjula, Pelskameratene skal vi tilrettelegge litt for så da kan sove ute ;)

    God tur!!

    SvarSlett
  11. Gleder meg til å lese bloggen om finland og de finske finske lapphundene :P Og se bilder!!!

    God tur =)

    SvarSlett
  12. Ser ut som dere hadde en fantastisk tur. Flotte stemningsbilder! :-)
    Ja, du må notere mye og ta masse bilder! Så må du komme en tur til meg så jeg får høre! :-) HeHe!
    Du får jo en ekstratur til finland igjen om ikke så lenge! ;-) Spennende!

    SvarSlett
  13. Ååå for noen flotte bilder. Heldige dere som har fått skikkelig vinter:o)))

    SvarSlett
  14. Åh,blir bare LITT misunnelig når jeg ser all den snøen :p *vil ut å gå på ski*

    Må ha god tur! :) Gleder meg til å se bilder!!!

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder du tok her.. Også så det veldig koselig ut. Gleder meg til å leke Nieida igjen!!

    Ha en kjempe fin og spennende tur til Finland. Gleder meg til å høre om turen =)

    SvarSlett