tirsdag 5. januar 2010

Har vi snø om vinteren?

Dette er et bilde jeg tok i høst:

004

Også tok jeg bilde på samme sted i dag:

015

Hehe:-)

……………………………..

Jeg var på handletur i går:

- Kjøpte meg 2 sekker 45 l og 75 l. Har rota bort den lille sekken min, og den store røyk i sommer, tålte visst ikke 30 kg(aldri mer Haglöfs), denne gangen ble det Nørrøna og Bergans…

- Nye truger, samme merke, Tubbs, men med bedre binding, slik at man slipper av med hanskene for å feste de. Også er de kulere da;-)

- Ny termos.

- Nye vintersko.

- Vintersovepose, toleransegrense 41 minusgrader.

- Ekstra bånd til å feste 2 hunder i når man skal snørekjøre(i tilfelle det andre ryker, har nemlig opplevd det;-)

- Halsbånd og kobbel til Nieida(enda ett:-P)

…………………………………

12 kommentarer:

  1. He-he:o) Jeg synes det er så kult med sånne bilder, før og nå. Enten bare i tid eller årstider som du har gjort her:o)

    Det første som slo meg når jeg leste resten var: "Hvor i all verden skal du"????? På langtur???

    Jeg skal kjøpe truger. Noen du anbefaler til løssnø og nybegynnere?

    SvarSlett
  2. Merket "Tubbs" har gjort det bra på tester, og mitt inntrykk er at de er solide og holdbare. De jeg hadde før het Tubbs Discovery, de jeg har nå heter Tubbs Frontier.

    På trugene står det lengde. For meg passer størrelse 25 best, disse er ikke så store at de blir klumsete i litt tett skog, men fortsatt så store at de bærer godt. Mulig at størrelse 27 kan passe godt for deg Gry, særlig hvis du har planer om å gå mye i løssnø, og du er vel litt større enn meg?
    Uansett bør du passe på at vinterskoen du har tenkt å bruke, ikke er for stor for bindingen, brøv gjerne bindingen i butikken:-)

    I trugeverden tror jeg ikke man skiller på "proffer" og nybegynnere, så det finnes nok ikke nybegynner-truger;-)

    SvarSlett
  3. Forresten, skal vel på noen ukesturer, vinter og sommer, også noen dagsturer, bl.a overnatting ute under åpen himmel, men tenker jeg venter med det til den værste kulda gir seg da;-)

    SvarSlett
  4. Takk for tipset Christian, jeg har lest test på "Tubbs", også er de forholdsvis lett tilgjengelige tror jeg (i vanlige sportsforretninger).

    Det høres ut som om du kan legge ut på tur med en gang, og ikke trenger å vente til sprengkulda gir seg;o) Det ER gøy å shoppe i sportsbutikker da:o)

    SvarSlett
  5. Ja,før og etter bilder liker vi.

    Utstyret er greit å ha i orden. Ikke at jeg trenger så mye, men det er alltid pes å begynne å kjøpe når en står på farta. Og sovepose ned til 41 minus, hvor skal du hen???

    SvarSlett
  6. Man fryser i soveposen om det er minus 41 da, men man dør liksom ikke;-) Komfortsonen er fra +10 til -20(for damer +10 til -12)...

    Og jeg liker ikke å fryse mye, så da ble det en 5 sesongs sovepose, har en 3 sesongs som jeg bruker på sommeren, den er mindre og lettere...

    Nå har det jo vært over 30 minusgrader i Tessungdalen på nettene da, så tror nok jeg ha behov for en slik sovepose når jeg skal sove ute uten telt;-)

    Gry, når jeg "shopper" så er det enten i sportsbutikker(friluft) eller dyrebutikker;-) hehe...

    SvarSlett
  7. Ja det var litt av en handleliste..kunne godt tenkt meg alt sammen selv!

    SvarSlett
  8. Fin "før og etter bilde". Alltid kjekt å shoppe på dyrebutikker eller frilufts butikker!! Dere har det noe kaldere en oss!
    Ha en fin uke videre!!

    SvarSlett
  9. Javisst har det kommet snø, ja! Og nå høres det ut som du er godt forberedt til skikkelige turer! Det får vi vel se fine bilder av! Men du Christian, hvordan går det med skrivinga til Lappestikka? Håper du ikke har gitt opp din interessante artikkel etter alle velmente råd fra oss på bloggen!

    SvarSlett
  10. Tja, jeg har vel egentlig bestemt meg for å droppe det, hvis jeg skulle skrive en annet type innlegg, så måtte det heller bli informativt. Om ting jeg har lært på hundefag, rassymposium og kynologikurset som er i februar. Og med tanke på at jeg ikke har hatt et eneste valpekull, så tror jeg ihvertfall folk kan oppfatte meg som en bedreviter om jeg skriver slike innlegg... Slike innlegg bør egentlig avlsrådet skrive...

    Men mulig at jeg foreslår en trykking av RAS.

    Hvis man skal si noe om oppdrett er det jo nesten umulig at ingen føler seg truffet...

    SvarSlett
  11. Noen vil alltid føle seg truffet Christian, men det handler også litt om måten du skriver det på tror jeg. Uansett synes jeg det er synd hvis vi "tok litt motet" fra deg. Jeg synes nemlig du har innmari mye å komme med.

    SvarSlett
  12. Istemmer! Christian kan nok mer enn de fleste oppdrettere tror jeg, selv om han ikke har startet med valper enda. Og kjempeinteresant å lese det han skriver! Så takk til deg Christian, det er mange som leser og lærer!

    SvarSlett