lørdag 2. januar 2010

Trugetur:-)

I dag har jeg, hundene og min søster vært på trugetur i Tessungdalen:-)

DSC01397 DSC01418

DSC01414

DSC01398 DSC01411

DSC01410

DSC01399 DSC01430

DSC01433 DSC01413

DSC01404 DSC01405

DSC01428 DSC01419

DSC01409

Når vi kom ned igjen, så tok vi noen nye oppstillingsbilder av Nieida:-) Nå er Nieida 6,5 mnd gammel, og 44 cm høy:-)

DSC01456

DSC01457

DSC01439

DSC01437

DSC01444

DSC01441

Jeg synes Nieida er ganske lik sin mamma, men litt større:-)

Mamma Pipari:

sarek_ut_13

10 kommentarer:

  1. Hun er jo blitt kjempestor jo! herlighet for ei skjønne jente!
    44 cm..hmm, jeg har hverken målt eller veid Mira på en stund..kanskje jeg skulle gjort det!

    Utroligt flott tur dere hadde, truger må jo være kjempe greit å gå på nå.....

    SvarSlett
  2. Så deilig å være ute nå om dagen! Friskt og godt for både hunder og mennesker! Truger er nok smart. Her går hundefolk opp sine egne stier som ikke kommer i konflikt med skiløypene, og der er det deilig å boltre seg for hundene!

    SvarSlett
  3. Det så ut som en idyllisk tur for både folk og dyr! Nieida ser så innmari annerledes ut med øra oppover:o) Fiiiiin jente OG stooooor jente. Hun ser grovbygd og flott ut og jammen strekker hun seg skikkelig i høyden også:o) Vakker er hun, og det er jammen Toivo også!

    SvarSlett
  4. Nå var det maaange flotte bilder her. Og så stor lille Nieida har blitt. Nå er hun like stor som Charlie, haha...

    SvarSlett
  5. Nieida ser jo ut som en skikkelig svær guttevalp! Blir spennende å se henne "ferdig"!
    Flotte bilder, det ser så godt ut med sol... Vi må visst til fjells snart.

    SvarSlett
  6. Så kjekt det så ut på trugetur! :D Ser ut som hundene koste seg veeeldig også! :)
    Nieida har jo blitt kjempestor, jo! Og veeeldig fin! Dixie er vel rundt 44 cm, tror jeg... ;)

    SvarSlett
  7. Så mange flotte bilder! Ser av bildene at både 2 og 4 beinte koste seg her!
    Nieida er jammen meg stor!! Blir artig å se henne når hun er ferdig utvokst!
    Har ikke målt Roxie, det må jeg få gjort. Er ikke sikker hvor stor hun er?
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Jeg bekymret meg egentlig over om Nieida ble liten, moren hennes er nemlig ikke så stor. Men hun har en stor pappa. At hun kom til å bli kraftig visste jeg, utifra å se på foreldrene:-) Men nå er hun normalstor allerede, så da er jeg fornøyd:-)

    Spørs om jeg får ta med meg målestaven til Kongsberg i år:-) Så kan dere som vil få målt hundene deres:-)

    SvarSlett
  9. Takk for flotte bilder,Christian! :) Så ut som en fin tur!
    Må si jeg har forelsket meg i Toivo :p Han er en flott kar! Har spesielt falt for det vakre hodet hans... Nyyyyydelig!

    Godt nyttår! :)

    SvarSlett
  10. Veldig fine bilder. :) Lapper og snø hører sammen. Nieida er like gammel som Tussi, men virker mye kraftigere. Rart det skal være så forskjell på de. Men veldig arti! Nydelige hunder!!

    SvarSlett