søndag 28. mars 2010

Snowshoe Thompson

I år igjen går jeg 2,5 mil over fjellet, dette ble mitt 14 år og begynner å bli en ganske fast tradisjon:-) Vi var over 600 personer som gikk denne søndagen:-)

Rennet starter faktisk rett ved det fjellet som er bakgrunnen på det nye banneret mitt:-)

012

Legg merke til hvordan jeg suser forbi de andre uten et eneste stavtak! SÅNN skal snørekjøring være! Hehe, i år var det gøy:-)

027

Reisefølge i år som i fjord var silje og Toya:-)

047

Matpausa var dobbelt så hundete i år som i fjord!

053

066

Bjønn har vært litt slik at han hopper ut av løypa for å slippe meg forbi når han hører skia, på de 2 – 3 skiturene jeg har snørekjørt med han. Så jeg var spendt på hvordan dette skulle gå. Men i dag skjønte Bjønn at jo mer han drog, jo fortere gikk det! Så han har virkelig holdt tempoet oppe, og særlig Toivo ble litt sliten på slutten av turen…

071

Mens Bjønn egentlig såg ut til å være klar for et par mil til, og Nieida var vel et sted imellom de to;-)

080

075

082

11 kommentarer:

  1. Så flott! Jeg gikk faktisk og tenkte på deg idag. Du hadde jo så fine bilder fra turen ifjor også, selv om det var bare du og Toivo da :o)
    Det har bare blitt to fjellturer på oss i vinter :/
    Hva slags sele bruker bikkjene forresten?

    Og du, det nye banneret er praktfullt, rett og slett!

    SvarSlett
  2. Å så koselige bilder. Så deilig ut å ha tre bikkjer som drar deg :P Når begynte du å dra med Nieida?

    SvarSlett
  3. Såg hærlig ut å bli dradd forbi alle andre uten å måtte ta i et tak ;) Vakre hunder! Og vakre bilder! =)

    SvarSlett
  4. Nøve, Nome-sele fra gresshoppa på alle 3;-)
    Det viktigeste er at selen ligger i krysset på hunden, ikke oppå ryggen, og at der er en slik som går imellom beina istedet for på tvers av brystet. En artikkel i hundesport stod det at det var som å løpe i skjørt, hvis man brukte en sele som gikk på tvers av brystet...

    Tora, Nieida er 9 mnd Bjønn er er 12 mnd. Begge de har jeg spent for 2 -3 ganger på turer imellom 2 og 4 kilometer. Første gang kanskje ved 7 mnd alder. Dette var første litt lengre tur, og siste denne sesongen. Jeg har stort sett latt de løpe løs, kommer ikke til å belaste de hardt før de er over 2 år. Men noen skiturer av denne lengden blir det nok til neste år. I sommer går muligens Bjønn med en tom/veldig lett kløv, slik at han får trent seg litt på det...

    SvarSlett
  5. konge det bilde meg deg og alle tre hundene foran altså :))
    tror jeg må ha meg en slik sele etterhvert, foreløbig bare korte turer på oss pga småttisene :)
    Ha en fin påske!

    SvarSlett
  6. For noen flotte bilder Christian. Dette innlegget levde jeg meg skikkelig inn i (såpass at jeg ble ørlite misunnelig på trekkhundene dine - der du suser forbi de andre:o) Det ser jo helt fantastisk ut. Det som også slår meg er hvor forskjellig uttrykk Bjønn og Toivo og Nieida har. Har hun skikkelig mye pels nå? Hun er vel også rimelig grovbygd? Fantastisk fine små ører! Flotte er de i allefall, alle tre!!!! Bjønn har jo blitt DEN kjekkasen, der han sitter og ser på deg sammen med Nieida!

    SvarSlett
  7. Nieida er nok mer ferdig utviklet enn Bjønn i kroppen, Bjønn tror jeg blir bredere i hodet og bryskassen. Nieida har fortsatt valpeull på en del steder, har aldri sett henne med mindre pels enn nå, så er spent på hvordan sommerlooken hennes er;-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer som "pappa", da Christian :o)))

    SvarSlett
  9. Så flinke alle tre er til å dra! :D Det så gøy ut!
    Dixie drar IKKE på ski, men hun springer ved siden av oss i nedoverbakkene... ;) Hun synes det er kjekkere å leke med båndet, og dra i alle andre retninger... ;) (heldigvis, egentlig - siden vi ble anbefalt å ikke la henne dra oss med C-hofter...)
    De har blitt så fine alle tre, både Toivo, Bjønn og Nieida! :D

    SvarSlett
  10. Ja Bjønn har virkelig blitt en flotting altså! Digger ansiktet til Toivo, fargene hans, men Bjønn er jammen meg ikke langt bak altså!

    SvarSlett
  11. Okay :) Jeg var bare nysgjerrig, siden Lexi er 7 måneder. Hun er bare løs da, er jo så gøy å se henne base rundt omkring :P

    SvarSlett