lørdag 23. mai 2009

Vi koser oss…

Disse dagene har bror min jobba på gården, så Toya har stort sett vært på gården ho også. Fire hunder, det har vært koselig:-)

Vi gikk tur med alle fire til butikken i dag, og fikk mye oppmerksomhet, særlig Bjønn selvfølgelig:-) Ei lita jente sa “Ja, gå til mamman din du” Når Bjønn gikk til Toivo. Hehe… Og en mann sa “Dere er sånn passe hundegærne eller?”, Hehe.. Det er vi jo egentlig, akkurat passe hundegærne… Og 3 ganger var det noen som gjerne skulle hatt med seg Bjønn hjem, ble til og med bydd penge! Hehe…

Her er noen bilder fra dagene:

Det øverste må være fredagen, for det er så stygt vær, de to andre er tatt i dag.

016

022 (2)

Bjønn er spessielt interessert i Toivo. Det er nok fordi Toivo er den av hundene som har mest tolmodighet med han, han får stort sett viljen sin med Toivo. Jeg blir så glad i Toivo når jeg ser hvor snill han er:-)

028

Dette gjør vi når vi er ute å går tur også, slik at jeg har kontroll hvis biler eller traktorer kjører forbi, det går helt fint:-)

Jeg er ihvertfall helt sikker på at jeg ikke kommer til å ha bare en hund hele livet!To blir nok også for lite på lang sikt, de har det jo så bra når de er en liten flokk. Tre er nok kanskje et bra tall... Eller fire… Hehe… Men det er noen år til det blir så mange da. Toivo klarer fint å holde meg lykkelig han også, og han har jo mange hjelpere…

Forresten,

Jeg fikk vite at det var noen som hadde gått og knipset masse bilder på utstillingen i Kristiansand, og at de trodde ett av dem var av meg. Disse bildene var lagt ut på et hundeforum på nettet… Så tengte jeg skulle dele bildet snikfotografen hadde tatt:

1005200901323a7cef9a3bd54ff282

Ikke rart det gikk bra for Toivo denne gangen, se hvordan han bærer halen, og hvor lange fine steg han tar! Håper han er like eksemplarisk i Sandefjord:-)

17 kommentarer:

  1. Så utrolig søte Toivo og Bjønn er sammen! *smelt*

    SvarSlett
  2. Utrolig godt bilde av Toivo og Bjønn :o)

    Får du ALLE til å sitte når det kommer biler?? Du må ha noen magiske evner. Selvfølgelig skal du ha mange egne hunder en vakker dag!

    Lange fine steg, ja, jeg snapper opp alle gode tips. Du nevnte tidligere å holde halen "rette vegen" for dommeren. Takk ;o)

    SvarSlett
  3. Så herlig med hele hundeflokken!! Nå ble jeg plutselig glad i Toivo jeg også, når jeg ser hvordan Bjønn kryper inntil ham og er trygg og god:o)

    Du burde ha mange hunder Christian, du er flink og søker hele tiden mere kunnskap. Kjempebra synes Milli og jeg:o)

    SvarSlett
  4. Å, så søtt bilde av toivo og bjønn!! Så gøy det må være å holde på med fire hunder, hverfall når de er så lydige og greie som de virker den gjengen der :) Flinke er dere. De er noen heldige hunder.
    Veldig fint bilde fra utstillinga, det var eneste som "irriterte" meg litt på utstillingen vi var på i går, Luna sprang ikke noe særlig fint, hun kan gå veldig fint, men i går var hun mer intr. i hunden bak, eller å snuse i bakken.. Men men, det er ikke lov å være missfornøyd etter en dag som i går. . . :)
    Jeg har også lyst å ha mer enn en hund, men jeg tror det skal holde med to.. :) Tror vi skal ha et kull på luna og beholde en datter :)

    SvarSlett
  5. Så snåle Bjønn og Toivo er der de ligger.( her betyr snål søt altså). Sånn gjør vi det også med Roxie at hun må sitte eller stå rolig når det kommer biler. Ha en fin dag videre!!

    SvarSlett
  6. Oi, Luna og vi er like tidlig el sein oppe på søndag!!! Ha en fin dag!!!

    SvarSlett
  7. Så god Toivo er med Bjønn:o)bilde der Bjønn ligger trygg inntil Toivo er jo bare så herlig:o)

    Er det spesielt hannene som er så snill med valper, synes at der har vært en del kommentar på det her på bloggen???



    Flink til å trene kontakt er du også;o)

    SvarSlett
  8. Så fine Toivo og Bjønn er der de har "curled up together". Fint å se at Toivo er tålmodig og snill med "barn". Du er heldig som får kose deg med så mange hunder!!

    Flere hunder, ja - jeg tenker på det samme, men for tiden er det også et økonomisk spørsmål for meg - dessverre....

    SvarSlett
  9. Kanskje hanner har ett litt anna forhold til valper, har ikke tenkt på det før. Nalle er veldig snill mot dem, og det vet jeg flere hanner som er. De finner seg i alt, og er bare kompiser og store helter... Kanskje hoene tar oppdrager-rollen veldig alvorlig??

    SvarSlett
  10. Nå smelta Toivo hjertet mitt fullstendig! Sånne bilder er bare helt ubeskrivelige for et mammahjerte! Og så fint å se hvor flink du er med dem! De blir nok den flotte flokklederen en dag!

    SvarSlett
  11. Det er vel litt opp og ned med hannene også, den gamle dachsen er litt tøffere mot Bjønn. Toya er blitt veldig gjerrig på alt som er, men Toivo er bare snill:-)

    SvarSlett
  12. HALLO.... NOEN HAR STJÅLET CHARLIE. Skjekk det nederste bilde. Hvem er nå det??

    Så gøy med flere hunder. Det hadde nok vært drømmen, men da må jeg flytte. ;-)

    Ser du har full kontroll, du er flink. Den fødte leder!

    SvarSlett
  13. Den lyse hunden i bakgrunnen er Mallalasse's Dusty:-)

    SvarSlett
  14. Snille og tålmodige Toivo - ikke rart du blir glad i han! Se så trygt Bjønn ligger og sover inntil "helten" sin...

    Du MÅ ha magiske evner når du får alle hundene til å sitte rolig forann deg og vente...på godis?

    Og helt klart. En hund er for lite, to er helt greit - ,em tre er nok best! Ønsker meg en til...sukk!

    SvarSlett
  15. For et kjempefint bilde av Toivo og Bjønn! Toivo er SÅÅÅ snill! Det må være veldig gøy å se hvor fint han oppfører seg mot Bjønn! :)

    Får du fire løse hunder, både valper og voksne, til å sitte fint foran deg bare med Frolic!? Jeg synes det er vanskelig nok med to, jeg, noe Marian og jeg ofte prøver på med Dixie og Tessy! ;)

    SvarSlett
  16. Litt sent ute med kommentar, men det er nok riktig at det er oppdrager rollen som trer i kraft, det kan se sånn ut når Ville leker med valper og unghunder, småkjefter og forsøker å holde dem i ro. Litt voldsomt kan det se ut til tider.
    Leste det siste innlegget ditt, høres så herlig ut når Bjønn ser opp til Toivo, så bra at han har en så god læremester:o)))

    SvarSlett