søndag 24. mai 2009

Fjelltur…

I dag har jeg tatt med hundene på en liten fjelltur. Vel, det er bare såvidt jeg kan kalle det fjelltur, for vi var bare et lite stykke oppafor tregrensa… Men hundene koste seg ihvertfall:-)

Det er det som er så deilig med Tessungdalen, jeg går rett ut døra og kan bare spassere rett ut i naturen:-) Ingen kjøring eller planlegging… Så når byfolk spør meg “Hva i allverden er det å finne på på en slik plass da?”, så svarer jeg “Hva i allverden er det du har å finne på i byen egentlig?”… Jeg kjeder meg ihvertfall ikke:-)

019 

Her ser man tydelig hvem av hundene som er en vannapporterende hund!

068

076

033

Også måtte vi base litt i snøen som ligger igjen:-) Det synes alle hundene var stas:-)

060 

003

Jeg var litt usikker på hvordan Bjønn ville klare turen, og var forberedt på å bære eller putte han i sekken. Men han var kjempe opplagt når vi var fremme, og tok ikke pause bare fortsatte å leke å tulle, så da lot jeg han like godt få gå selv, jeg tror ikke han tar skade av det. Han var riktignok ganske trøtt når vi kom hjem da…

095

Det begynner å bli tydelig at Bjønn har Toivo som forbilde. Han går å dilter etter han hele dagen, og skal gjøre akkurat som han, de er skikkelig snåle sammen:-)

Glemte å ta bilde av utsikten, men jeg og Toivo tar nok en litt lengre tur senere i uka, bare jeg og han. Da skal jeg ta bilde av utsikten også, den er fantastisk(synes jeg ihvertfall) :-)

20 kommentarer:

  1. Så söta Bjönn och Toivo är!
    Har själv 2 hanar och min storegutt var 4 år när vi fick minstingen. Det var precis så som dina två. Den lilla kopierade allt den stora gjorde, och nu är dem 2 och 6 ock älskar varann lika mycket nu... Härligt med finsk lapphund.
    Man måste ha minst 2.... ;-)

    SvarSlett
  2. Det er gøy når de er så gode venner:-)

    Jeg møtte din minste i Kongsberg, han var en kjekk kar:-)

    SvarSlett
  3. La dem være mye sammen når Bjønn er liten da skal du se at de blir venner for livet.
    Leia var fire år da vi fikk Maila, og det er akkurat det samme, Maila fulgte etter Leia over alt og var hennes største fan, nå som voksne er der verdens beste venner.
    Du får passe på at bror din er en del opptatt fremover slik at du kan være "valpevakt" ofte ;-)

    SvarSlett
  4. Så heldig du er som bor slik til :-)
    Mange flotte bilder.

    Bjønn likner på Barfi i farger å tegninger. Så får vi se hvor like de er om et år eller to...

    SvarSlett
  5. Nå er det rett før jeg setter meg i bilen og kjører til Tessungdalen, altså... Flott natur rett utfor døra og fire hunder å ta med på tur!!! Kan det bli bedre? Heldiggriser!

    Alltid stas for de små å få leke med de store - sånn er det jo med menneskebarn også. Og Toivo er jo et flott idol å ha!!

    SvarSlett
  6. Barfi og Bjønn er jo i slekt også, far til Barfi og mor til Bjønn er halvsøsken:-) Men de kommer nok til å bli litt forskjellige, siden de er gutt og jente:-)

    SvarSlett
  7. Behøver ikke å reise så langt for å ha en fin tur. Jeg bruker nok ikke nærmiljøet mitt nok. Jeg bor jo med skogen 2 min. unna. Og 2 min. fra byen. Helt perfekt for meg.

    SvarSlett
  8. Nina, Charlie-hunden i forrige innlegg var Mallalasse's Dusty:-)

    SvarSlett
  9. Nina og Charlie24. mai 2009 kl. 17:48

    Jeg synes de var kliss-like. Har ikke sett han før.

    SvarSlett
  10. Ja, de er litt like, uten at jeg såg veldig nøye på Dusty. Men synes han virka ganske fint bygd egentlig, synes han fortjente mer enn blått... Husker ikke hvordan Dusty var i størrelse...

    SvarSlett
  11. Åh, så deilig å se så glade hunder på tur. De storkoser seg jo i fellesskap:o) Ekstra stas synes jeg det er å se at Bjønn har lagt sin elsk på Toivo, og snille Toivo er sikkert det beste forbildet han kan ha:o)

    Jeg synes også at Barfi og Bjønn ligner på hverandre. Gleder meg til å treffe Bjønn "live", kanskje begge to kommer til Biri? (Bjønn og Barfi altså, det er jo en selvfølge at Toivo kommer:o)

    SvarSlett
  12. åh.. blir sååå valpesyyk! Gleder meg til det er vår tur igjen:)

    SvarSlett
  13. For en fin liten krabat han Bjønn er! Blir sterk i hele seg av slikt terreng, og det er de tydeligvis skapt for - så liten og tar seg så godt fram. Vann er til for å slukke tørsten... Han er lapphund, han :o)

    SvarSlett
  14. Kjenner jeg fikk en akutt lyst på både valp og fjelltur....skumle blogger ;)

    Vi bor 20 min unna Biri, om vi ikke sees før ser jeg frem til å kikke og hilse da :)

    SvarSlett
  15. Hej!
    Tänkte jag skulle passera och skriva en hälsning. Härliga bilder och fina vovvar! Tror faktiskt jag har någon gammal bild på Toivo från någon utställning i Sveirge en gång i tiden. Ska gräva och titta lite om jag hittar den. ;0)
    Ha det gott så ses vi kanske i Drammen?
    Hälsningar Rebecka & lappgänget
    www.lapinlunaskennel.cybersite.se

    SvarSlett
  16. Jeg rekker desverre ikke Drammen:-(

    Det hadde vært gøy om du fant bilder av Toivo før han kom til Norge:-)

    SvarSlett
  17. Så söt den ä den nya valpen !! Härlga fjälltur bilder ! Ser jättehärligt ut !

    SvarSlett
  18. Håper alt er bra med deg og dine!!!

    SvarSlett
  19. No var det lenge siden det har kommet noen fra denne fronten.... :)

    SvarSlett