søndag 12. september 2010

Besøke Belle og utstilling

I helga har vi vært på utstilling i Stavanger :-) Bjønn fikk rødt og HP. Vigdis synes han var veldig bra, men synes han hadde for lyse øyer, noe hun trodde kom til å forandre seg, og at han kunne hatt bedre vinkler i kneleddet, ellers hadde hun mye positivt å si. Har kritikken et sted, jeg legger den ut nåe jeg finner den :-)

Vi møtte Elin og Banjo, Anne-Liss og en diger Lappehiets gjeng. Koselig utstilling der alle snakket med og gratulerte hverandre :-) Svensk ble også dømt i samme ring, så var gøy å prate med disse også :-) Men dette var uten tvil den våteste utstillingen jeg har vært på :-P

Jeg hadde med Belle også, for at hun skulle venne seg til miljøet på en utstilling. Belle synes det var veldig gøy å få besøk av Nieida og Bjønn :-)

008

Denne uka er Toivo hos mine foreldre, for Bjønn og Nieida skal HD-røntges, så jeg har Bjønn. Ha 4 hunder på en hybel blir litt i meste laget, så da tok Toivo seg en Tessungdalsfeire :-)

014 .

Belle har blitt en pen dame. Fine proposjoner. Hun har et fint hode, med et kraftig neseparti og underkjeve. Gode vinkler fremme og bak, et godt steg.

036 

Pelsen hennes er anderledes enn Nieida på samme alder, hun har ikke valpeull på samme måten. Blir spennende å se hvordan pelsen blir når hun blir voksen :-) Er veldig fornøyd med Belle både eksteriørt og gemyttmessig, så dette ser lovende ut :-)

Ønsk oss lykke til med HD-røntgingen til onsdag :-)

10 kommentarer:

  1. Grattis med hp!! Vigdis Nymark stilte vi Roxie for i Drammen da hun var valp!! Veldig flink dommer!
    Så flott Belle har blitt!! De andre 2 er jo åsså noen nydelige hunder! Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  2. Lykke til med røntgingen det går nok bra ;-)

    SvarSlett
  3. Vigdis Nymark er den beste dommeren jeg har stilt for.

    Gratulerer med flott resultat på Bjønn, og lykke til med HD -røntging Christian:o)

    SvarSlett
  4. På bildet ser jeg at Belle er litt kortere i kroppen enn det Maila var som liten ellers er de jo ganske like. Hun har også Mailas pels som var ganske kort i forhold til noen andre lapper.
    Lykke til med røntgingen og gratulerer igjen med HP til Bjønn. Synes han er veldig fin og han blir nok bare flottere etter som han blir eldre.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med flott resultat igjen :o)
    Vigdis Nymark husker jeg også som en positiv dommer som begrunna bedømmelsen sin høyt og tydelig, slik at alle forsto hva ho mente og forhåpentligvis lærte noe av det.
    (Men kan øyenfargen forandre seg??)

    Lykke til med HD-røntging :o)))

    SvarSlett
  6. Nok en gang gralla med resultat til Bjønn, flott kar og veldig kjekt å møte ham. Lykketil med røntging:o)))

    SvarSlett
  7. Å jeg kjenner det i igjen ja.Spenninga ang HD røntgen og veeentinga og vennnntinga etterpå..( jeg ventet ikke lengre litt over en uke,med det virket lengre)...stor lykke til dere,det vil som regel gå: supert!
    Gratulerer igjen med 1.ste og HP på Bjønn:)
    Banjo hilser

    SvarSlett
  8. Ops: Kritikken av Bjønn.Jeg fikk den av ei dame i teltet ved siden av oss(lappehiet?) i rød jakke,og ga den videre til deg i en liten plastpose som var brettet sammen pga regnet!
    Husker du?...håper du finner den igjen!

    SvarSlett
  9. Jeg har lagt igjen beskjed på svareren din ang kritikkskjema av Bjønn( håper du har funnet det til nå?..jeg fikk skjemaet av ei dame i rød jakke i teltet ved siden av oss( lappehiet?)Hun hadde med feiltagelse fått ditt. jeg ga det videre til deg brettet sammen i en lite plastpose pga regnet,håper dette hjelper?
    Elin

    SvarSlett
  10. Gratulerer med HP! :-)

    Og lykke til med røntging, det er så nervepirrende! Men veldig godt å få overstått, krysser fingre for A'er hele veien :)

    SvarSlett