søndag 19. september 2010

Det beste i livet er gratis…

005

032 106

062

036

Nieida og Bjønn jakter på Fjellrotter. Iblandt lurer jeg på om de hadde klart seg på egenhånd. De spiser bær, graver opp røtter, jakter. Er sikker på de hadde klart seg en god stund ihvertfall…

055

Nieida fikk tak i en denne gangen! Og den vil selvfølgelig Bjønn ha!

063

079

Når Bjønn fanger mus rister han de med en gang, slik at de dør. Nieida holdt den bare forsiktig, hode ut på den ene siden, beina ut på den andre. Jeg kunne høre han skrek :-P Jeg rista med en pose med fiskepudding, Nieida slapp fjellrotta, og kom inn til meg. Fjellrotta gjemte seg ;-)

104

10 kommentarer:

  1. Åh, de er fint i fjellet om høsten. Så fine farger. Jakte på sånne småkryp er alltid gøy :-) Jenter er vel litt mere forsiktige i utganspunktet kanskje ;-)

    SvarSlett
  2. Åh, så flotte bilder av fantastisk natur Christian, og det er jo som du skriver, at dette faktisk ER det beste i livet (og gratis:o)))

    Milli rister livet av mus med en gang, men hun spiser dem ikke, hun leker med dem sånn som katta gjør. Kaster dem opp i været og shower i vei:o)

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  3. Her var det mange flotte bilder. Hundene storkoser seg nok på fjelltur.

    SvarSlett
  4. Så flotte de er!! Er ALT for lenge siden jeg har sett dere nå... På tide med en tur snart, men er ikke lett nr vi bor både her og der :)

    Lappene passer perfekt inn på fjellet! Bonzo er overlykkelig når han får seg en fjelltur - finnes ikke nor bedre! Nå gleder vel alle lappene seg til snøen kommer? :)

    SvarSlett
  5. Jeg tror de hadde overlevd fint jeg :)
    Høsten er bare så utrolig vakker på fjellet. Blir jo helt mjuk i hjarterøtane!!! :)

    SvarSlett
  6. Heeeelt fantastiskt Christian!! Lurer på hvor langt jeg må for å finne sånne fjell!!!

    SvarSlett
  7. Nydelige farger på vidda nå. Flotte bilder av glade hunder:o)))

    SvarSlett
  8. Så utrolig nydelig! Vakre hunder i vakker natur :)

    SvarSlett
  9. Jeg kan ikke annet enn å si meg enig - det beste livet er gratis, selv om jeg må innrømme at de som påstår at lykken ikke kan kjøpes aldri har kjøpt seg hund;)

    nydelige bilder, høsten er den vakreste årstiden vi har!

    SvarSlett
  10. Høsten er favorittårstiden min! Og det er ikke uten grunn ;)

    Steija er helt tullete etter småkryp...hun leter opp mus som ingenting! Hun er lik Bjønn sånn sett - knærter dem tvert!

    SvarSlett