tirsdag 14. september 2010

Spinning og litt småtteri…

Har spunnet litt nå¨. Men må skaffe meg skikkelige karder, for de jeg har fått tak i er brukt på sau, og har gammelt sauefett i seg, litt vanskelig å få rensket? Hvordan mestillte du dine sa du Nøve?

Men jeg prøvde uten, det gjør at tråden blir mer ujamn, men dette første nøste var bare en prøve uansett ;-) Man spinner 2 sneller, også setter man den sammen med hverandre. Så det første nøste var av saueull. Jeg har tatt med meg rokken, men glemt hundeulla hjemme :-P Men fant litt på Nieida for et par uker siden, også har jeg Bjønn har nå, han hadde litt han og, så da ble det ei snelle av det og gitt :-P Og det er bare småtteri av hva jeg har hjemme :-P Skal hente den til helga… Sette sammen snellene var ikke bare bare, og det ble litt kluss, og jeg fikk svi for at jeg har tvinna tråden for mye iblandt :-P

041 

Her er det noen områder med ekstremt feit tråd, og noen med ekstremt tynn :-P Spørs om jeg må få en leksjon på å sette sammen snellene, for det ble ikke helt bra :-P Men det blir nok bedre neste gang, med håndlaget litt mer i fingrene(selv om det er langt igjen!), og når jeg har fått noen karder…

Uansett er nok dette nøstet ubukelig siden det er satt sammen av 2 forskjellige ulltyper :-P Man kunne kanskje tovet noe av det, men er nok vanskelig å stikke av :-P

Ellers har jeg kjøpt en bok:

044

En bok om Hund og Friluftsliv ville jo vært lite troverdig om den ikke hadde noe om den ultimate turhunden – lapphunden. Heldigvis har de fått med en lapphund som kløver på Hardangervidda, en svensk lapphund ved navn Kaos ;-)

Ellers, da jeg kjørte hjem på søndag måtte jeg igjennom Seljord, og der arrangeres det Dyrsku’n i helga. Og for dere som ikke vet hvor stort Dyrsku’n i Seljord er, kan jeg fortelle at de hadde 61 TUSEN besøkende i helga! Jeg møtte en evigvarende kø oppover fra sørlandet. Når jeg kom til Seljodt og skulle kjøre til Bø kjørte jeg inn i en stillegående kø, biler så langt øyet kunne se. Denne køen varte helt frem til Bø, og kanskje enda lengre, men her skulle jeg heldigvis stoppe ;-)

020

027

I morgen er det HD-røntging!

12 kommentarer:

  1. HAHAHA! Jeg leser spinning, og tenker sykkel på treningsstudio.. Og bare hmm, noe om en tråd, og så ser jeg dette store nøstet ditt :P Også scroller jeg opp igjen og begynner å lese litt mer grundig, og skjønner hva du mener med spinning ;P
    Lykke til med HD-røngten :)

    SvarSlett
  2. Øy, kan hjelpe deg med reingjøring av fett veitu. Har no skikkelig rockestoff i verkstedet. Sa berre si i frå :D

    SvarSlett
  3. Syns du høres helt proff ut i spinninga di! Jeg innbilte meg at det var en fordel med litt fett?? Det sies iallefall at gamle karder er best, men det er kanskje fordi de er litt mjukere. Jeg bestilte karder gjennom Husfliden i Gol, og de koster sikkert flesk..tipper ca 600,- Her er noe fint hundegarn... http://www.pyt-san.no/side6.html

    Kan du strikke,forresten?

    ps. du kunne vel skrive bok om hund og friluftsliv sjøl!

    SvarSlett
  4. Så kult å spinne da. Det blir spennans å følge med på!!
    Dyrskuen har jeg ikke vært på. Hadde i allefall fint vær på søndagen da!!

    SvarSlett
  5. Men det gamle fettet detter av i klumper i ulla :-P Så må få gjort noe med det... Får se om jeg kjøper nye, eller noe...

    Pyt-san sine nøster såg bedre ut enn mine :-P Får se hvordan de blir etterhvert ;-)

    Nei, jeg kan ikke strikke :-P

    SvarSlett
  6. Dette er bare så innmari gøy å lese om:o) Det skal bli veldig spennende å se hva du og Nøve får ut av dette etterhvert Christian. Jeg gleder meg.

    Jeg var på Dyrsku'n en gang, og jeg ble så skuffet. Jeg så for meg sånn gammeldags marked, også var det ikke akkurat det (hørte etterpå at jeg hadde gått på feil dag:o)

    Lykke til med røntgingen!

    SvarSlett
  7. Så du også holder på med spinning! :D Jeg leste akkurat om det i bloggen til Nøve, også ser jeg her at du driver med akkurat det samme! Det ser så kjekt ut! Og det garnnøstet så veldig fint ut! Gleder meg til å se mer av det du lager etter hvert! :D

    Og lykke til med HD-røntgingen i dag!

    SvarSlett
  8. Spennenede å følge med dere med spinningen. Både deg og Nøve:o)
    Fine folkan til Max. Max blir nok en staselig herremann, han er flott allerede!!

    Lykketil med røntgingen!

    SvarSlett
  9. Sier som Gry, dette er utrolig spennende og lærerik lesning. Gleder meg til å se resultatene av deres arbeid:)

    SvarSlett
  10. der var du også i gang med å lage garn Christian!!Du er nå litt av en type...å JA, KAN du ikke strikke?? Hehe..kjempe morsomt å følge med på dette her.Men seriøst Christian..lær deg å strikke da!!!.skal igang jeg også snart...men er bare litt opptatt for tiden..vi får vente på snøen!
    Den boka så spennendes ut, lærte du noe nytt?

    Lykke til med røntgingen..tenker du er litt nervøs..godt ¨å få det overstått!

    SvarSlett
  11. Christian begynte med spinning for ei god stund siden,han da! Klart han kan lære seg å strikke også, hvis han har lyst :o)

    Lykke til idag :o)

    SvarSlett
  12. Veterinæren mente hoftene såg bra ut :-) Nå venter vi på NKKs bedømming...

    En liten feil, ikke Hardangervidda, Finnmarksvidda er den Svenske Lapphunden i boka ;-)

    SvarSlett