fredag 12. juni 2009

Lenge siden sist…

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i bloggen… Har hatt en del andre ting å tenke på de to siste ukene. Min far har hatt hjerteinfarkt, det har heldigvis gått bra og han slipper antagelig å operere, og har kommet hjem igjen… Det var hyggelig med kommentarer som “Håper alt er bra med deg og dine!!!” når jeg ble “borte” fra bloggen, takk for det Nøve:-)

Fra tirsdag til i dag har jeg vært oppe til fagprøve. Det har gått veldig bra, og fikk beste karakter “Bestått, Meget Godt”. Det er visstnok bare 5% som klarer å oppnå dette. Så jeg er litt stolt nå:-) Dere som leser bloggen min blir vel litt overasket over at fagprøvenemda synes jeg har et godt språk med lite skrivefeil, men var litt mer nøye på korrekturlesning på fagprøva enn jeg er på bloggen;-) Hundefageksamen har jeg forøvrig ikke fått svar på enda…

Jeg har forøvrig bare 4 uker igjen på Sørlandet før jeg igjen blir Tessungdøl, det gleder jeg meg til:-)

Forrige gang jeg var hjemme var jeg med på trening med redningshundlaget. Det var veldig gøy. Jeg var figurant for hunder som var veldig flinke, og det var gøy å se treningsmetoder og hvordan man jobbet med de forskjellige hundene. Jeg lærte masse, og det er mange flinke folk i gruppa. Tok desverre ingen bilder:-(

Toivo fikk også prøve seg. Vi la ett spor(menneskespor, ikke blodspor) første trening. Det gikk ikke veldig bra, men fikk hjelp av instruktør for å lære hvordan jeg skulle håndtere det. Andre trening prøvde vi igjen, og denne gangen gikk han spor som bare det! Det var faktisk en enorm forskjell fra første gang. Rundering er skikkelig gøy, og jeg kommer nok til å trene fast med redningshundgruppa når jeg flytter hjem igjen:-)

Bjønn er hos dyrlegen i dag, for vaksinene sine. Han har hatt en løs klo etter han var ute på eventyr, så i dag ble han bedøvet for å trekke den. Stakkars liten… Ellers har han det bra:-)

Toivo med Bjønn på slep, som alltid når de er sammen:-)

014 

024

Gleder meg skikkelig til lapphundtreffet i morgo! Det blir kjempe gøy, håper det kommer mange:-)

Skal prøve å huske å ta bilder:-)

13 kommentarer:

  1. Huff, så trist med faren din da cristian...Men det var godt det gikk bra..

    Så flott at du gjorde det bra på prøvene dine..da er det liksom verdt alt strevet...

    Sees i morgen!!!

    SvarSlett
  2. Skjønner du har hatt mye å stå i med. Bra det ordner seg med din far. Ikke mye moro det der.

    Gratulerer så mye på prøvene. Du har all grunn til å være stolt. Du har virkelig hode for hund og forståelse av den.

    SvarSlett
  3. Godt å høre fra deg igjen. Livet er litt av en skole det også, vi får noen påminnelser iblant, tilogmed i travle eksamenstider.
    Koselige Toivo og Bjønne-bilder :o)

    SvarSlett
  4. Så bra at det gikk bra med faren din og at han er hjemme igjen.
    Så fine Toivo og Bjønn er på bildene!!
    Må bare spørre her om du hvet hva en trebjønn er?

    Ha en god helg!!

    SvarSlett
  5. En trebjønn er det samme som ekorn!! Foreldra mine er fra Tørdal og de sier trebjønn.

    SvarSlett
  6. Nesten det samme som de sier i bø. Der sier de Ikønn.

    SvarSlett
  7. Så bra at det går fint med faren din. Huff, det er skikkelig skummelt når sykdom rammer dem man setter pris på!

    Så fint at prøvene har gått så innmari bra. Gratulerer, gratulerer Christian:o)

    Det må jo ha vært kjempegøy å se på redningshundene!! Så gøy for hundene også så nyttig for folk!

    Kjempegøy å se bilder av Toivo og Bjønn. Det er morsomt når du forteller om dem. Jeg blir nesten litt rørt av at Toivo så til de grader er Bjønn sin store helt her i verden:o)

    SvarSlett
  8. Ja de er fine sammen:-)

    Min bror ringte og fortalte at Bjønn ble nødt til å operere av det ytterste leddet på tåa... Hmmm. det hørtes ikke godt ut... Ble litt nervøs for han...

    SvarSlett
  9. Gratulerer med strålende resultat på fagprøven!!! Jeg synes språket ditt er bra bestandig jeg, Christian.(...og jeg er utdannet lærer og har en innebygget rød penn i hodet mitt...).

    Skjønner at du har hatt ditt å stri med med en syk far, men godt å høre at det går bra med han! Og fint å høre fra deg igjen!!!

    SvarSlett
  10. Veldig bra at det går så fint med faren din!
    Og stakkars Bjønn som må operere tåen! Håper det går fint med ham også!

    Gratulerer med fagprøveresultatet! Det er alltid så kjekt å få slike gode resultater etter mye arbeid! :)

    Dere får det nok kjekt på treff i morgen! Jeg fikk ikke mor og far med meg, så vi blir hjemme... Men det er treff her i Stavanger på søndag, da, så vi får jo med oss det i hvert fall! :)

    God helg! :)

    SvarSlett
  11. Trist när sjukdom rammar de närmste, men skönt att det går bättre med din far.
    Tyckte det blev lite tyst på din blogg......
    Det är så kul att få följa lilla Bjönn o Toiwo, men räknar me att vi blir uppdaterade nu då.:-)
    Trevlig helg!

    SvarSlett