lørdag 27. juni 2009

Ca 4 dager igjen…

Jeg har prata med Anette nå, de har vært på røntgen med Nikita. Den gode nyheten er at Toivo blir pappa! Den dårlige er at det blir bare til en stor valp…

Det er jo litt rart i grunn, me slikt kan jo skje. Nikita har hatt normalstore kull før, så det kan jo være Toivos “feil”. Eller så kan det jo skyldes noe helt annet… Ikke godt å si egentlig…

Blir spennende uansett.. Blir den lys eller svart? Jente eller gutt? Disse dagene går utrolig seint!

 

Ellers har det gått snart en uke siden jeg leverte Toivo hjemme. Han har det visst bra, og er bare snill og grei, blir jeg fortalt. Vanskelig å leve uten hund synes jeg, det er noe som mangler, blir litt smådeppa av det… Men Toivo har det nok bedre hjemme disse ukene, når jeg jobber så mye, dessuten er det ikke fullt så varmt i Tessungdalen som her nede heller…

Tok meg en tur på Hamresanden i går, for å hjelpe litt på abstinensene. Der er det alltid hunder. Så jeg kasta litt freesbe og fikk leika litt med en Border Collie, en blanding og en kinesisk nakenhund:-) Prøvde samtidig ut mobilbliggen og sendte bilder direkte til den:-)

021

Synes bildene blir ganske bra, til å være fra en mobil egentlig.

020

Legger inn bilde av Bjønn riktig vei jeg, før har det bare kommet liggende…

011

5 kommentarer:

  1. Det blir spennende uansett, Christian! Kan man stole på at de ser antallet nå like før fødselen, forresten?? Gled deg :o))

    Hva slag mobil har du? Veldig fine, klare bilder. (mobilen min er nesten gåen, tar gjerne imot ett tips..)
    Nakenhunden var en artig fyr, det ser ut som om han har bittelitt "bust"? Ett bra antrekk i denna varmen :o)
    Bjønn og Toivo og de andre dyra nyter nok livet i høyden nå. Stå på gutt! Du er snart ved målet :o)

    SvarSlett
  2. Jada, jeg gleder meg allikevel. Det blir jo en vedig spesiell valp da, når det bare er en:-)

    Mobilen min er en Sony Ericsson Cybershot(husker ikke modellen)... Kameraet har 3,2 megapixler, ikke veldig mye egentlig. Men telefonen er vannavstøtende, det tror jeg er en fordel for meg:-) Kjøper ikke klapp- eller skyvetelefoner, de går så fort istykker...

    Var først innom Elkjøp, og stod å venta på hjelp i ett kvarter, før jeg får beskjed om at det er kølappsystem! Da sa jeg "Fyttigrisen!!!" og gikk ut av butikken! Dårlig service!

    Så gikk jeg på ekspert istedet, hvor jeg ble oppsøkt av kunddebehandler som hjalp meg å plukke ut en mobil som passet meg...

    Nakenhunden hadde litt bust ja, kanskje han ikke hade mistet vinterpelsen enda? Hehe..

    SvarSlett
  3. Takk for opplysningen! (Elkjøp her i dalen konka nå nylig, de hadde to butikker kjent for dårlig service..)

    Var og kikka på Nikitas tidligere kull. Alle valpene har vært mørke. Tenk om ho overrasker alle nå!

    SvarSlett
  4. Nøve, Nikita er mor til C og G kullet på Mallalasse. I det første kullet med Fihtolas Caius fikk hun 4 svarte valper. I andre kullet fikk hun 2 lyse og 3 svarte. G kullet er faktisk med pappaen til Toivo og Nalle. Bra det ikke er folk det er snakk om! Hehe...
    Men siden fargene til Ilka ligger recessivt hos Toivo er det 50% sjanse for lys og 50% sjanse for svart i denne kombinasjonen tror jeg...

    Hanne, vet egentlig ikke hva som har skjedd, Toivo har noen onkler som også har gitt bare 1 og 2 valper, så jeg vet ikke om det kan ligge på linjene hans... Det kan være så mange grunner...

    SvarSlett
  5. 4 dager... Dette er spennende Christian!

    SvarSlett