mandag 12. juli 2010

Kanotur

I dag gikk vi tur forbi Sandviken Camping, og hundene fikk avkjøle seg i Tinnsjøen. Så fikk jeg plutselig en idè; Hva med en kanotur?

Toivo har vært med i kano før, da jeg og Toivo jobbet på Mårbu Turisthytte. Men for Max og Nieida var dette helt nytt.

image-upload-41-795566

Det gikk bra veldig lenge. Helt til badeanda Max fikk øye på en Islandshund inne på land, da hoppet han uti og svømte inn. Jeg gjetter på at det må ha vært 50 meter han svømte!

Islandshunden het Frøya, og hadde like mye pels som en lapphund, meget pen dame, glemte desverre å ta bilde.

Max var forresten helt tørr innerst i pelsen, selv etter svømmeturen sin :-)

6 kommentarer:

  1. Så flotte de er alle 3 der de står i kanoen!
    Roxie hadde nok gjort som Nieida, stått rolig i kanoen. Roxie liker ikke å bade!!
    Ha en fin sommer videre!!

    SvarSlett
  2. Syns du er modig som setter deg i en liten kano med to normale og en "halvgær'n" bikkje!! Ble det sånn Donald-padling, eller beholdt du roen?? :o))))

    SvarSlett
  3. Så gøy!! Jeg har tenkt å prøve å få med Bienna i kajakk. Da må hun sitte oppi lasteluka, så jeg er litt spent på hvordan det skal gå. Ender vel med at jeg(vi)går i vannet, tenker jeg!

    SvarSlett
  4. Så tøfft. Bra bilde av de fine hundene!

    SvarSlett
  5. Puh, godt det finnes enda en badeand blandt lappisene:o)) Max og Milli er vel nesten de eneste tror jeg?

    SvarSlett
  6. Når Max hoppa uti ble det nok litt Donald-padling ja. Men rakk ikke snu kanoen og ro imot han før han allerede avr kommet nesten inn til land :-P Heldigvis var tanta mi på stranda, så hun tok han imot så han ikke rista seg på alle de andre badegjestene :-P

    Ja, vet ikke om noen fler enn Max og Milli :-) Max er nesten like ekstrem som en golden retriever, legger seg ned i dammer han finner :-P

    SvarSlett