torsdag 1. juli 2010

Nydelige sommerdager :-)

Kjenner det tar på å jobbe natt, og fortsatt ville ha med seg alle dagens aktiviteter :-P

I dag har jeg hatt det så gøy at jeg glemte helt bort at det var redningshuntrening! Jaja, får håpe jeg får trent med laget til helga. Jeg har sporet og trent rundering flere ganger denne uka, og det går veldig bra! Mer om det senere… Nytt blod er ankommet, og Max skal gå spor i morgen :-) Mer om det senere også ;-)

I dag åpnet butikken i Tessungdalen etter den har vært stengt ett år.

001

Det har vært masse folk der i hele dag. De som skal starte opp har hatt det hektisk for å rekke å få alt på plass til åpningsdagen. Hele bygda har hjulpet til med å stable varer, henge opp skilt og alt annet som skulle gjøres! Særlig har ungdommene i bygda stått på fra morgen til kveld, helt frivillig! Men så er de jo 4H’ere, og har derfor et klart hode, varmt hjerte og flinke hender ;-)

003

På andre siden av veien har “gamlebutikken” også åpnet igjen. Her finner man gammelt, nytt og mye annet rart ;-) Kjøpte meg et reinsskinn i dag :-)

De som har startet opp butikken har også startet en nettbutikk med festpakker for temafester, sjekk ut nettsiden:

www.hurrafordeg.com

Jeg passer Bonzo disse dagene, og vi møtte Max og Embla i Tessungdalen, og gikk en tur.

004

011

Amund, en av ungdommene som har stått på i butikken denne uka, mener Max er litt furten om dagen, fordi han har måttet nøye seg med bare en times tur om dagen :-P

020 

016 018

Så tok vi hundene til elva for å bade:

022

Så bestemte Amund seg for å bade:

052

053

Så badet vi alle sammen, av hundene svømte Bonzo, Max, Nieida og Embla. Toivo synes det var best på land :-P

060

051

066

Ja, jeg er klar over at jeg er kritthvit! Har ikke akkurat sola meg så mye enda i år :-P

073

039

Max ville gjerne være med å kjøre bil ;-)

081 082

2 kommentarer:

  1. Det så deilig med et forfriskende bad. Maila vil absolutt ikke bade, litt synd for hun blir så varm og lat på varme dager.
    Flotte badebilder !!!

    SvarSlett
  2. Så mange av hundene det var som svømte! Dixie svømmer ikke, men hun kan godt bade til magen... ;) Ser ut som alle hundene har det veldig koselig sammen! :D Og bildene var kjempefine! :D

    SvarSlett