tirsdag 8. mars 2011

Løpetid og parring!

Nieida har fått løpetid nå, noe som gjør at hun får stå over Kongsberg, siden jeg har 2 andre hunder å stille der. Det blir heller ikke parring denne gangen, for da hadde valpene kommet midt i eksamen, og da har jeg ikke tid ;-)

Så Nieida parres nok på neste løpetid i august, og kanskje det kommer valper i oktober ;-)

MEN, det skjer litt før den tid, for Bjønn har hatt besøk av ei lita trønderjente ved navn Eyla, så nå krysser vi fingrene for at det blir valper der oppe om ca 2 mnd :-)

Dette blir en veldig spennende kombinasjon synes jeg :-)

Red skann0002redigert

Mor er NUCH Polararvets Aika, Far Raiddokas Masa.

- Begge foreldrene har A-hofter, Begge er PRA-fri, og begge er øyelyst UA!

- De har til sammen 11 CERT imellom seg!

- Innavlsgraden er liten.

- Og ikke minst har begge foreldrene et utpreget godt gemytt!

Så med disse forutsettningene, fant jeg ingen grunn til å si nei til denne tispen ;-)

  eyla NOV_2816

Her er hjemmesiden til Eyla, Kennel Myeiko:

http://www.myeyla.com/

11 kommentarer:

  1. moro:) blir spennende å se hvordan de blir:D

    SvarSlett
  2. Det blir spennende Christian!! Blir nok noen nydelige valper :)

    SvarSlett
  3. Så kjempeartig å høre at Bjønn har hatt dame-besøk, det unner jeg virkelig den flotte gutten :o)
    Nieida sin tid kommer. Lykke til på Kongsberg!

    SvarSlett
  4. Fin kombination!
    Ska bli spännande att följa med på sagan.....
    Lycka till!

    SvarSlett
  5. Lykke til! Må jo bli en flott kombinasjon dette Christian! Tenk å bli bestefar! hehe

    SvarSlett
  6. Sidsel, jeg regner meg ikke som bestefar her :-P Bjønn bor jo hos min bror, så jeg kaller neg onkel til Bjønn :-P

    Men min bror har fortalt min nevø at han skal bli onkel da :-P Hehe

    SvarSlett
  7. Ja dette blir en flott kombo! Synes de var nokså like i utseende også, blir spennende å se hvor forskjellige valper det kan bli!

    SvarSlett
  8. Så moro :D Krysser fingre for et flott kull! :) Ser lovende ut med de foreldrene der.

    SvarSlett
  9. Så flott, blir spennende å følge med. Dama til Bjønn var fin hun og så var de ganske like. Blir sikker noen flotte valper etter de to.
    Lykke til i Kongsberg da, synd det er så langt for oss å reise hadde vært koselig å være med på en slik stor Lapphund-utstilling.

    SvarSlett
  10. Grandonkel Christian (hadde foretrukket Bestefar- selv det høres yngre ut enn grandonkel....;o). Gøy med Bjønn og parring, og det blir skikkelig spennende å følge dere.

    Nieida sin tur kommer når det passer seg sånn. Hun er en ung flott dame!

    Lykke til i Kongsberg!!

    SvarSlett
  11. Så spennende! Det var ei flott dame, så jeg skjønner dere ikke kunne stå for henne!

    SvarSlett