torsdag 30. april 2009

Toivos første Eventyr:-)

Lang dag i dag, så jeg kom ikke hjem før nå:-)

 

Det var, som noen har gjettet, eventyr noe lignende hva Nalle hadde i Kongsberg:-)

Vi valgte å ta det i hagen til min bestemor, siden vi har en liten og dominant hanndachs her hjemme:-)

Bra at Gome (bestemor på Tinndøl) ikke er spessielt prippen:-P

 

Det er dattera til Mariann på Mallalasse, som vil ha kull på tispa si som heter Nikita.

 

Parringen gikk veldig greit, Toivo skjønnte hva han skulle gjøre, men brukte litt tid på å “treffe”:-P

Her er bilder fra “akten”:

033

Nikita var veldig tålmodig med Toivo som måtte ha mange forsøk før han fikk det til:-) Nikita stillte seg opp gang på gang… Ho har jo vært igjennom dette 2 ganger før også da:-)

022

Jeg synes jeg ser at Toivo koser seg… Hva synes dere? Hehe…

026

Nikita var ei hyggelig tispe, som virka litt vimsete. Men var bare blid og glad:-)

 

PS: Jeg har vært til frisøren i dag også;-)

19 kommentarer:

  1. Ja, nå tenker jeg Toaivo er stolt av seg selv.. :-) Han er virkelig blitt MANN! HeHe!
    Da får man krysse fingrene for mange flotte avkom! Skal bli veldig spennende! :-)
    Og Christian: Du har fått deg en fin sveis her! :-) HeHe!

    SvarSlett
  2. Gratulerer Toivo, syns du det var stas du òg ;o)
    Hilsen "lillebror"

    SvarSlett
  3. Gratulerer Toivo!! Så gøy, dette hadde jeg IKKE gjettet:o)

    Nå blir det spennende å følge med på svangerskapene her etterhvert:o)

    Nikita er forresten i slekt med Milli:o)

    Fin sveis du har fått deg Christian, (i anledning dagen?;o)

    SvarSlett
  4. Så moro :) Kommer til å aule med valpebilder om noen mnd no! hi hi... Vimsete og blid og glad høres ut som Luna.. ;) Ho nikita var no veldig søt hvertfall!
    Jeg trodde kanskje det var du som skulle ha deg valp jeg! Men det kommer tror nå jeg ;) toivo-sønn kanskje? ;) Jeg skjønner godt at hun ville bruke toivo, han er jo bare så trygg og god og pen!
    Veldig fin på håret, ditta kledde du ! :)

    SvarSlett
  5. ble vist endel dialekt der.. men det var vel forståelig likevel.... :]

    SvarSlett
  6. Dette var morro,da satser vi på at det blir hel klaff.Godt at du har en lite prippen besta.
    Gratis til Taivo
    Tøff sveis :-)
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med Toivo. Det skal bli moro å følge med. Nikita er ei flott tispe synes jeg.

    Og sommerklippen var fin den.

    God helg.

    SvarSlett
  8. Gratulere Taivo, Nikita er ei flott tispe :o), Forstår veldig godt valget ditt;o)
    Det blir spennede å følge med fremover.

    SvarSlett
  9. Må bare følge rekken med gratulasjoner, så gøy. Alltid morro å følge valper og nå blir det jo mange å følge fremover, gleder meg!! Valpene til Taivo og Nikita kommer til å bli nyyydelige!!!

    SvarSlett
  10. Nå blir det mange valper å følge med på framover, dette blir veldig spennende! :)
    Gratulerer til Toivo, og Nikita var kjempefin hun også!

    SvarSlett
  11. Toivo takker for gratulasjonene for bestått manndomsprøve:-)

    Ja, Anette lovet meg å sende bilder, også kommer jeg selvfølgelig å besøker valpene når de dukker opp:-)Så da er det bare å krysse fingrene:-)

    De skal stille den andre tispa si i Kristiansand neste helg, dit skal jo jeg, Toivo og til og med Marco dukker opp:-)

    De har nettside de også:
    www.nikita-ariel.net

    SvarSlett
  12. Flott par,Nikita og Toivo,spennende med alle de valper det ventes ut i juni,både her og der.
    Lykke til!
    Om et år? kansje det blir Chickos tur? hvem vet!

    SvarSlett
  13. Chicko er en kjekk kar han, så det skal man ikke se bort ifra:-)

    SvarSlett
  14. Har dere hatt en rolig dag i dag?
    Er Toivo seg sjøl igjen, liksom?
    Denne sommervarmen kan vel virke avslappende på alle og enhver, men jeg innbiller meg at Nalle har fått ei anna slags ro over seg...? Han har iallefall ikke hatt vondt av det ;o)
    God helg, og lykke til - det har jeg visst ikke sagt!!

    SvarSlett
  15. Gratulerer, så moro!!

    Det blir mye spennende å følge med på fremover nå...

    Grattis med ny sveis også!!

    SvarSlett
  16. Ja, Toivo virker litt anderledes. Jeg tror ordet som beskriver det er Fornøyd:-)
    Han er glad og rolig, og er kanskje litt mer opptatt av å være med meg...

    I Tessungdalen har det egentlig ikke vært så varmt. Men jeg har hørt om hannhunder som blir tulling etter de har "fått seg no" men slik er ikke Toivo (eller Nalle) da ihvertfall:-)

    SvarSlett
  17. ha ha ser at han kosa seg ja :P

    Ps. fin på håret

    SvarSlett
  18. Dere har vel bare trivelige og travle dager ;o)

    SvarSlett
  19. Så spennende med valper på vei :) Gratulerer så mye ;) -Heidi&Arvo (vimsefimsa)

    SvarSlett