mandag 20. april 2009

Uka og Utstilling!

Fra onsdag til søndag har jeg vært på siste samling i hundefag før eksamen. Denne gangen hadde vi om dyrevelferd, forvaltning av hunder og hundehold, lover rundt hundehold, og mye om adferdsproblemer. Lærte nok en gang masse!

Eksamen om to uker! Gruer meg, men gleder meg til å få det gjort... Uansett hvordan det går, har det vært veldig lærerikt:-)

Toivo har siden kurset vært hjemme hos mine foreldre, der blir han til jeg reiser hjem på fredag:-(

Pelsen hans må jeg bare ta en runde på dagen før utstillingen. Så her i gården har det ikke blitt noen dusj eller annen forbereding til utstilling... Men men, det går som det går:-) Gleder meg uansett, blir gøy å se alle lapphundene:-)

7 kommentarer:

  1. Spør du meg (hvilket du ikke har gjort;o) høres du veldig dyktig ut Christian!

    Det blir gøy å treffe dere på Kongsberg. Toivo er vakker, nyvaska eller ei:o)

    SvarSlett
  2. Skal ikke disse lappene være naturlig da. Kan hende det er det lureste du gjør. Å ikke bade Toivo. Han er jo så flott at det er ikke sikkert det vil synes.

    SvarSlett
  3. Lapphundene er ikke jåledukker, akkurat. De er velstelte og fornøyde med en omgang av børsten - Toivo er sikkert VELDIG glad han slipper dusjen ;o)
    Nalle er spent på å treffe "store-bror" sin uansett!!

    SvarSlett
  4. Toivo takker for komplementene:-)

    Toivo synes ikke det gjør noe at han ikke fikk dusja nei:-) Jeg dusja han ikke før Bø-utstillingen heller, og om det var noen forskjeller, så var han faktisk finere da enn når jeg dusja han til Letohallen:-)

    Også sunes jeg Toivo røyter noe fælt etter dusjing! Noen andre med den erfaringen? Hvis han har noen underull igjen vil jeg helst spare den jeg da:-)

    SvarSlett
  5. Toivo er så fin atte!! Skal bli morro å se dere på Kongsberg. vi venter i det lengste med å ta en dusj på Roxie, men hun liker det å bli dusja og føna så det er jo bare morro å gjøre det med henne. Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  6. Det du sier om under-ulla er faktisk litt lurt synes jeg. Charlie røyter noe vanvittig etter et bad. Og jeg børster og børster. Det er ikke mye pels på den gutten min fra før av. Men han var virkelig møkkete og han er lys,så et bad var nødvendig.

    SvarSlett
  7. Går sikkert strålende uten en dusj! Dette er jo ikke noen jålebukker! Skriv mer om hundeholdfaget da! Er det et skolefag, eller noe du har tatt på fritiden? Gleder oss til å hilse på deg og Toivo til sønda!! :)

    SvarSlett