torsdag 7. januar 2010

Glasset er halvfullt….

-33 grader i Tessungdalen i dag tidlig, men jeg har bestemt meg for å ikke klage på kulda…

Jeg tenker heller,

- Så deilig det blir til sommeren! En del flått og andre udyr tåler ikke den ekstreme kulden, og vi vil kanskje få en mer behagelig sommer:-D

- Kanskje dette betyr at verdens ledere fortsatt har tid til å få ut finger’n når det gjelder global oppvarming?

- Det finnes ikke dårlig vær. Jeg og hundene er fortsatt ute på ski eller trugetur hver dag, og det går helt fint:-) Hundene mine trives godt ute, og har enda ikke sett de fryse. Nieida har desidert den varmeste pelsen, og kunne nok egentlig tenke seg å bo ute hele tiden, hadde det ikke vært for at hun er så glad i å ha folk rundt seg:-) Tenk hvor flott pelsen blir når hundene får mye underull av kulda:-)

4 kommentarer:

  1. Minus 33 grader er så det holder liksom (faktisk bare 8 grader igjen til du ikke kan sove ute i den nye soveposen din hvis jeg husker rett;o)

    Nå håper jeg flåtten kommer på "rødlista" og at vi kan gå en tilnærmet flåttfri vår og sommer i møte!

    Lappisene våre kommer til å få en fantastisk pels! Milli ligger i skrivende stund ute på verandaen og storkoser seg:o)

    SvarSlett
  2. Være er flott det! Håper som dere at nå når vi har dt så kaldt å fint så får vi ikke flott til sommeren! Så er det da noen kloke hoder som har sagt at for å få fin sommer må vi ha snø og kulde! Ja nå har vi begge deler så nå blir det sikker en normal fin sommer! Bedre å ha det kaldt og fin en å ha ludd ,reg og masse slaps!!
    Ha en fin dag i morra!!

    SvarSlett
  3. Fire lappiser i filmen? Det så ut til å være fint driv der :o)

    Ja vi klager og klager. Nalle bråsnudde faktisk i døra i dag tidlig, men så hoppa han i det. Og han trives med å ligge der ute i en krøll.

    SvarSlett
  4. Blir mere behagelig når det blir litt mildere, men absolutt bra vist det blir mindre flått og huggorm. Kaiak vil helst være ute hen også :-)

    SvarSlett