lørdag 30. oktober 2010

Letohallen lørdag

Ingen bilder i dag, kommer nok noen i morgo ;-)

Spansk dame som dømte i dag.

Dagolas Qultapoju – 1 JK 1 JK

Schanderulvens Ihmelapsi-Strip – 1 VTK 1 VTKK HP

Lumikkis Ahkera – 1 JK 1 JKK CK CERT 2 BTK

Mallalasse’s Kaunis Kukkame-Erica – 1 AK 1 AKK

Shanderulvens Kievra – 1 CHK 1 CHKK CK BIR

------------------------------------------------------------------------------

Litt overrasket over degens resutater. Max fikk en superkritikk som jeg skal legge ut i moro, synes det er rart han ikke fikk CK utifra den.

Dette utstillingen var utrolig trang, og Max ble bitt på nesa. Noe som var uungåelig i det tette kaoset. Han hadde 2 riper på nesa, dommeren kom borti disse når hun skulle se på tennene, og Max trakk seg derfor litt under tannvisning, og fikk i kritikken at han måtte ha mer ringtrening. Dette var forsåvidt det eneste hun hadde å utsette på han…

Grattis til Maria som fikk CK og CERT på Virppis første juniorutstilling! Stolt av Bjønns halvsøster ;-)

Jeg vil ikke kalle Letohallen en ideell utstillingsplass, trangt kaos, dessuten er gulvet glatt og hundene sklir, ringene er bittesmå…

Jeg viste Isis i dag, dommeren startet med å spørre hvilken rase dette var, og fortsatte med å sette seg ned å lese rasestandarden. Han safet med en flat rød :-P

Så får vi se hva dommerene mener i morgen. Rasespessialist er det ikke akkurat i morgen heller, så vi får se ;-)

3 kommentarer:

  1. hahaha seriøst??? Med så lite kunnskap om rasen kunne han vel gitt et cert ligsågodt... *flir*

    Jeg er skikkelig lei meg for at jeg ikke dro i dag, helbroren til casper fikk cert, og Casper er finere enn ham, er flere som har sagt det til meg nå, oppdrettere. Så glad det ikke var storcert jeg gikk glipp av :P Til bø kommer vi iallefall, der er det og engelsk dommer!

    Bedre lykke i morgen!! :) Skulle du ikke stille Nieida i dag?

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner at man er prisgitt dommeres kunnskap, men dette syns jeg hørtes drøyt ut!

    Takk for at du deler dine erfaringer mht utstillingsområder, for oss utstillingsnoviser, er det godt å kunne basere oss på kunnskapen til dere som har holdt på lengre i gamet:)

    Så gøy at Max fikk så god kritikk, da!

    Håper dere har det gøy i dag også!

    SvarSlett
  3. Det var litt av en dommer! Bra hun i det minste ga rødt, da! Letohallen har glatt gølv, ja. Emma går ikke så fint på det. Sist vi var der, ble vi anbefalt å smøre på litt klissete potesalve, og det hjalp kanskje litt. Dommeren ga henne rødt (husker ikke om det vanka ck den gangen), men sa at han gjerne skulle sett henne på et bedre underlag... Hvor trangt det er, avhenger vel av hvor mange ringer arrangøren legger opp til, men hvis det er alle raser, blir det trangt, ja!

    SvarSlett