mandag 23. mars 2009

Hva var vel livet uten deg?

Legger merke tal at all ledig tid brukes til eller til å tenke på Hund i en eller annen setting! Trening, tur, blogg, nettside, forum, hundefag, Toivo, Toivo Toivo…

Her på sørlandet er det er det allerede full vår, og Toivo har allerede fått sin første flått og flåttbehandling. Sol og godt vær klarer jo de fleste å nyte, men det første jeg tenkte var “ÅNEI!, Nå mister Toivo den fiiine vinterpelsen sin!!”, etterfulgt av: “Jaja, da kan vi legge blodspor snart da, også kan jeg jo snart ta med Toivo på utekafeer”… Uansett hva jeg tenker på, så er det stort sett relatert til hvordan det påvirker “hundelivet” mitt. Merker at jeg har blitt relativt ensporet interessemessig etterhvert… Bra det fiinnes kanaler hvor jeg kan få utløp for hundeinteressene mine, ellers hadde jeg blitt gal! Veldig glad for at jeg klarte å sutre meg til å få lov å ha hund her nede:-) Hva var vel livet uten deg, Toivo?

IMG_4153 

I dag var innleveringsfristen for den andre innleveringsoppgaven i hundefag, så helga gikk stort sett med til å jobbe med den, har nettopp lever. Helt fornøyd er jeg ikke med den, men det har vært lærerikt å jobbe med den, og lært masse:-) Denne gangen handlet oppgavene om Rasedannelse/Rasestandard, Genetikk/Arvelære og Læringsteori… Godt å ha fri fra kurset frem til etter påske, selv om det er gøy.

Onsdag, Torsdag og fredag er det Fagprøve-prøve, en slags tentamen, ÆÆSj! Mye mindre motivert for den enn hundefag!

På Hamresanden er det MASSE hundeliv om dagen. Gigg der på lørdag og møtte mange hunder, Toivo lekte litt med en mellomschnauzer og en cocker spaniel. Også møtte jeg på en treningsgruppe som trente konkurranselydighet, de var alle utdannet instruktører, og drev på høyt plan. De trente på Hamresanden hver lørdag kl. 10 og tilbød meg å være med. Føler meg kanskje litt underlegen disse proffene da:-S Vi får se, mulig jeg tar en tur å ser på… Ble stående å prate med de i 2 timer!

Ellers så hender det jeg og Toivo ser på TV. Toivo elsker Lars Monsen, Hundekjøring, og Americas Funniest Home Videos:-)

IMG_4138

13 kommentarer:

  1. Beklager alle skrivefeil! Lese over er kanskje en lur ting! Hehe...

    SvarSlett
  2. Vel, er det ikke derfor vi er her. Vi er en gjeng hundegærninger hele gjengen. Vi som ikke har barn eller familie som vi bor med bruker nok hele tiden på hund. Kjenner meg igjen der, ja.

    Kjekt med denne bloggen. Da slipper alle her hjemme å bli plaget med min hundeprat. Tror de er vellldig lei allerede.

    SvarSlett
  3. Ikke ALLE hundefolk er som oss... Fordi de ikke har Lapphund, eller?? Ihvertfall er det tydelig at vi bryr oss om hverandres hundeliv :o)

    SvarSlett
  4. For et vakkert bilde av Toivo fra siden...
    Er så glad for at det er fler enn meg som tenker hund, prater om hund og er for det meste bare hunde-gal!!!

    SvarSlett
  5. Lykke til med innleveringsoppgaver og tentamener. Jeg synes det høres ganske hektisk ut:o)

    Du burde jo prøve å møte de proffe folka. Du kan jo lære masse!!!

    Når det gjelder hund, hund og atter hund.... Jeg er på samme nivå, og det er vi vel ganske mange her inne som er tror jeg, og godt er det. Jeg får, som Nina, skrevet av meg en hel masse:o)

    SvarSlett
  6. Du, dette kjenner jeg til. Klarer vel egentlig alltid å spore meg inn på hund, uansett hva det dreier seg om. Merker faktisk at jeg har litt konsentrasjonsvansker på skolen nå, for jeg sitter egentlig bare å tenker på Casper :P
    Du er ikke alene! ha ha ha :D

    SvarSlett
  7. Har prøvd å kommentere bloggen til Casper Nina, men jeg får ikke lov! Første gangen skjer det bare ikke noe, andre gangen får jeg beskjed om at jeg poster to like beskjeder! Skulle kommentere det å ha tre hunder i hus, og dalmatinertreffet, og fortelle at jeg har møtt en dalmatinerhann som var mye styggere og mindre hyggelig enn Casper her nede.

    Alle sammen: Ser deres hunder på TV også?

    SvarSlett
  8. Luna ser ikke på tv... hun springer bort å lytter litt sånn med hode på skakke hit og dit hvis det er fuglekvitter eller veldig mye bjeffing e.l.. Men hun setter seg ikke ned å ser på... :)

    SvarSlett
  9. Milli er litt opptatt av "Animal Planet" innimellom, men dessverre er interessen avtagende:o(

    SvarSlett
  10. Charlie bryr seg ikke om TV. Men han er god på å svare hvis det er hunder som bjeffer på TV.

    SvarSlett
  11. Nalle bryr seg heller ikke om tv. Er det bjeffing, kan han alltids snu seg og se, men han er like lite interesert i tv som mor si ;o)

    SvarSlett
  12. Dixie ser ikke på TV (vanligvis...), men dersom det er bjeffing der går hun først bort til høyttaleren for å sjekke om det er noen hund der, og etterpå springer hun fra vindu til vindu for å finne denne hunden... :)

    SvarSlett
  13. Livet er ikke det samme uten hund.

    Og så mange hundevenner er bra å ha,
    Chicko liker Tv, når det er noe med dyr og kommentere om det er noe specielt, bråkete eller voldsomt.
    Han hadde sikkert likt seg på tur, som Lars Monsen, jeg å - i litt mindre format.
    Takk for tipset, nå får jeg det til med blogg / innlegg.

    SvarSlett