fredag 23. oktober 2009

Redningshundtrening og NLKs nettsider

På tirsdag og torsdag denne uka har vi vært på redningshundtrening. Tirsdag øvde vi på innkalling, hadde litt miljøtrening, og leika litt med hundene. Viktig å ha en hund som er glad i å leke, og som er lettmotivert:-) På torsdag hadde vi miljøtrening, hundene gikk på “trelasten”. Inni hus og på mye forskjellig underlag, som kunne bråke en del. Vi jobba også med figurantinteresse, en frista hunden med noe den likte også løp den å gjemte seg, hunden løp natuligvis etter for å få ta i det den ville ha. Nieida ble litt opptatt av noen andre hunder som trena bortenfor oss, men gikk bort, og er ikke redd for å ta kontakt med fremmede:-) Vi må jobbe litt med lek, for når vi er andre steder enn hjemme er alt annet mye mer interessant enn å leke. Har trent på kontakt, og hun er flink til å holde kontakten med meg selv om det skjer mye rundt. Men leke har hun ikke tid til:-) Hjemme kan hun leke i timesvis, men her er det jo ikke noe annet å finne på:-)

………………………………………………………………..

Ellers har Sheltien på nabogården fått løpetid, Toivo klarer seg relativt fint, han er rolig inne og kan fortsatt gå løs på tur. Til vanlig kan jeg bare la han gå løs på gården mens jeg er inne, men i løpetia så blir freistelsen for stor til å besøke naboen, så nå er han i bånd om han vil være ute. Gammaldachsen derimot er helt tulling, i dag begynnte han å mase kl 5!!!

......................................................................

Fant et brev hejmme, som jeg ikke har åpnet. Det var ifra NKK, nå er kennelnavnet Vintervidda godkjent av alle instanser!!! Jippii:-) Selv om det er ihvertfall 3 - 4 år til det kommer valper med dette kennelnavnet;-) Men greit å ha alt i orden:-)

-------------------------------------------------------------

Det er dårlig med bildebidrag til lapphundklubbens sider!!!!

Takk til de 2(!) som har sendt meg bilder. Håper på å få flere bilder av flinke familiehunder, akility, friluftsliv, lydighet o.l.

Det blir alt for mye for meg å gå rundt på alle sine blogger å nettsider å leite opp bilder, så dere må sende de til meg…

chlau_36@hotmail.com

11 kommentarer:

  1. Det høres kjempe, kjempe gøy ut med redningshundtrening!!! Du gir hundene dine et meningsfylt liv Christian:o)

    Så gøy at det gikk i orden med Vintervidda!! Fint navn - også er du jo liksom litt i gang da:o)

    Jeg synes egentlig ikke at vi er så flinke i noe at vi kan sende deg noen bilder. Vi er jo bare sånn halvveis i alt vi driver med, utenom blodspor kanskje - der er Milli ganske flink og veldig ivrig. Er bare så altfor opptatt av å gå med henne da, og har ikke tatt noen bilder.

    SvarSlett
  2. Nå har jeg sendt inn bilder! Det er vel ikke så farlig om vi ikke er så flinke i noe?? Det kan jo se ut sånn på bildet, Gry ;o)

    Kjempefint kennelnavn, syns jeg. Det var verdt å sikre seg.
    Lykke til i de kommende tøffe tider, Toivo og gammel-dachs'n!

    SvarSlett
  3. Poenget er jo å vise hvor gøy det er å bruke lapphunden... Og hvor alsidig den er...

    Det er gøy å drive med agility, men FL er ikke rasen man velger om man er mest opptatt av å bli norgesmester...

    Gry, Bare send inn bilder du;-) Håpet er jo å få inn så mange at man kan ta de som passer best...

    SvarSlett
  4. Da kan jo jeg finne fram noen bilder også. Jeg trodde du bare kunne stjele, men skjønner det tar tid å gå i mellom alle bloggene og over flere måneder. Er det noen som har begynt å skrive litt?

    Flinke dere er til å trene. Og Toivo er beundringsverdig. Så rolig med løpsk nabotispe.

    SvarSlett
  5. Nå er det gjort, bilder herved sendt. Lykke til med utvelgelsen av bilder. Kan ikke bli lett.

    SvarSlett
  6. Kjempefint kennelnavn,Christian! :)

    Jeg er ikke så kjapp i svingene, men bilder skal iallefall komme iløpet av helgen ;) Kom faktisk på at jeg for maaange mnd'er siden sendte MASSE bilder til bildegalleriet som er på NLK's hjemmeside. Disse ble aldri lagt ut. Synd,synes jeg... Men får tro at det skjer litt mere på hjemmesiden denne gang ;)

    SvarSlett
  7. Grattis till kennel namnet !!! Kanon fint !

    SvarSlett
  8. Eieren til Lappejentas Filkahana er i gang med og skrive ett lite innlegg.
    Bilde av jenta på agility banen kommer. :-)

    SvarSlett
  9. No sendte jeg deg noen bilder tidigere i kveld, men ser nå at jeg har fått en feilmelding på den...har du fått en mail med bilder fra meg eller?

    SvarSlett
  10. Kan godt kle ut Casper som lapphund og sende deg bilder altså :P

    Blir det dogs4all på deg da? Lapphundene stiller på søndagen ja? Jeg så ikke at de sto noe sted, fant bare svensk lapphund, og det var søndag. Men jeg så vel ikke godt nok. Dalmis er iallefall på søndag, passer veldig bra egentlig for da får man jo med seg best in show og alt det der, når man først er der :) Vurderer å dra begge dager og sove hos søsteren min i oslo, men har ikke helt bestemt meg. Skal du og S begge dager isåfall?

    SvarSlett
  11. Nina, Toivo er meldt på. Vi kommer nok bare på søndagen antagelig, tror ingen av oss har lommebok til å være der hele helga;-)Og du må være ganske god med kostymer for å få Casper til å ligne en lapphund da;-)

    Luna, jeg har ikke mottatt mail fra deg, men har mottatt 9 andre mail i dag, så jeg troe ikke det er mailen min det er noe feil med. Sikker på at du har skrevet mailadressa riktig?

    SvarSlett