lørdag 3. oktober 2009

Dagene i fjellet!

Vi har vært på hytta fra mandag til fredag. Det har blåst mye, men ellers har det vært greit vær:-)

Hundene har ikke hatt på seg bånd en eneste gang siden vi satt oss i bilen og kjørte nordi dalen, hvor vi begynner å gå opp til hytta. Vi har bare sett 2 folk i løpet av disse dagene…

Vi hadde med oss litt for lite hundemat, så hundene har spist havregrøt, brødskiver og middagsrester…

Jeg bar en sekk på ca 25 – 30 kg, fikk ikke plass til alt, men jeg har jo en kløvhund, så det ble ikke noe problem, de 5 – 6 kg han bærer er kjempe nyttig:-) Tenk om 2 år har jeg 3 kløvhunder;-)

145

166

178

212 

226 

242

272

Bjønn driver fortsatt med musejakt. Jeg har fått med meg 3 mus og 1 gresshoppe, muligens har han tatt flere… Han ser egentlig ut som en katt eller rev når han jakter. Han gjør en bevegelse med halen mens han lytter etter musa, jeg har sett enten reven eller katten gjøre akkurat det samme…

280

293

295

Gutta koser seg utafor hytta…

312 

ISkaldt på fjellet:-)

356

Gøy med is, den kan spises!

398

Her svømte Bjønn for første gang tidligere i sommer ca 3,5 måned gammel, fra den andre siden og over:-)

432

Etter lange dager med lek og turer er det godt å slappe av i senga:-)

467

I dag reiste vi ned igjen, ble overraska når jeg såg ut hyttevinduet i dag tidlig:

481

Men det var like mye snø hjemme gitt, utsikten ut kjøkkenvinduet:

483

Tok noen ikke hunderelaterte bilder på turen også:

428

429

437

13 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! Ser u som dere har koset dere! Så flinke de er alle tre. Så stor lille Neijda har blitt og Bjønn har jo blitt en nesten blitt full voksen. Så har Toivo lært dem bra opp!!
    Tror nok at det var mange som ble overaska i dag til moran da kong vinter var på en snar vesitt! Her nede så venter han nok lit med å komme på besøk!!

    SvarSlett
  2. Kjempe masse fine bilder! Og så stor Bjønn har blitt da! :-D Og Nieida vokser fort også ser det ut til :-) Kan tenke meg de har kost seg kjempe masse i fjellet! Vet om en som er VELDIG MISUNNELIG nå! ;-)
    Helledussen :-P Blitt vinter hos dere alt :-P Tidig ;-) Her er det bare kaldt.. og regn... :-P Hehe :-))

    SvarSlett
  3. Å, så kjekt det høres ut, på fjelltur en uke med tre hunder... du er heldig, christian! ;)
    Masse fine bilder ja! bilde nr fem - hva er det blå/grønne midt i alt det røde..?? veldig spesielt bilde, jeg likte det kjempegodt!
    huff, snø allerede... jeg vet du liker den, men jeg er ikke noe stor fan! vi får den heldigvis ikke enda.. det er kjekt en stund, men ikke helt fra beg. av oktober av..! :)
    bjønn var blitt stor da, nydelige hunder alle tre :)

    SvarSlett
  4. Åh, så deilig å kunne ha hundene helt løse så lenge! Kan tenke meg de elsket det! :D
    Så ut som en flott tur. Du har da ikke tilfeldigvis speilreflekskamera du vel? ;)

    SvarSlett
  5. Luna, det blå-grønne er et vann;-)
    Og snø er ikke gøy før det er såpass mye at man kan ta seg ski og trugeturer;-)

    Nanette, jo jeg har speilreflekskamera, begynner å bli gammelt nå...

    SvarSlett
  6. he he.. det var jo egentlig litt logisk da.. men det så liksom ikke helt sånn ut likevel..

    SvarSlett
  7. Å som jeg elsker å se bilder av hundene dine. De minste er snart store. Ser ut som Bjønn tar igjen Toivo nå. Og lille frøkna er jo bare så herlig med hengeørene.

    Flott på fjellet nå, men ser fryktelig kald ut. Og snø nå, enig med Marte, litt tidlig for meg også.

    SvarSlett
  8. For noen herlige dager det må ha vært for hundene og deg. Så avslappende når de kan løpe rundt uten å tenke på bånd eller liner. Bjønn har virkelig vokst, morsomt når du forteller om musejakten. Maila hopper også rundt slik i høyt gress noen ganger, da er jeg sikker på at hun har teften på markmus eller et eller annet insekt.
    Isbildene var flotte.

    SvarSlett
  9. Så vakre bilder fra høyfjellet og hundene dine!!!
    Spesille isbilder.

    SvarSlett
  10. Kjempeflotte bilder :)
    En herlig gjeng du har ;)

    SvarSlett
  11. Jammen har du en god hjelper i Toivo! 5-6 kg blir endel det!
    Dere ser ut til å ha hatt det aldeles flott. Litt synd med vind, men det er jo oftes det på fjellet. Jeg setter VELDIG stor pris på å få iallefall èn dag uten vind..
    Så tøff ho ser ut, vesle Nieida! De brune har liksom kamuflasje-pels i fjellet nå om dagen, de går i ett med terrenget.

    Nydelige isbilder til slutt her! Ett godt tegn at du fortsatt vender blikket ned iblant også ;o)

    SvarSlett
  12. Måtte bare innom å kikke på bildene av de tre nydelige hundene! Bjønn er jo nesten like stor som Toivo og lille Nieida er jo blitt riktig stor!! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Herlige hunder og et herlig hundeliv.

    Bare pass på at Bjønn ikke SPISER mus, ihvertfalll ikke hodene på dem. Det kan hundene bli veldig dårlig av ( se tidligere innlegg hos meg fra i sommer: "Stakkars lita Benita").Det har i alle fall vi fåttt dårlig erfaring med.

    Kjempeflotte bilder!

    SvarSlett