lørdag 7. november 2009

Bilder og tanker fra Tessungdalen

010

013

012

Her er det masse snø! Noe som bare er gøy for min del:-)

Jeg irriterer meg litt over at Nieida fortsatt er i full valpepels, som fyller seg med snøballer.

Nieida er forresten treg slik generellt, hun har fortsatt valpetenner, valpepels, hengeører og øynene hennes har nettopp begynnt å skifte farge. Jeg er jo så spent på hvordan hun blir, så litt frustrerende er det jo. Bjønn er blitt stor, men er også veldig uferdig, han har mye utvikling å gjøre før han er en voksen lapphund…

Så kom jeg til å tenke på en artikkel jeg har lest av Peter Erlandsson: “Et glömd avelsproblem”.

Den finner dere her:

http://www.norsklapphundklubb.no/andre.shtml

Han setter tidlig utvikling i sammenheng med tidlig aldring. Ifølge han vil dette kanskje bety at jeg får gamle hunder. Da bør jeg kanskje bare være førnøyd med mine valpete hunder:-)

3 kommentarer:

  1. Mere snø i Tessungdalen enn her i Hovin ser det ut til. Men det pleier det vel å være og. Sånne snøballer i pelsen husker jeg Kaiak og hadde i fjor.Håper jeg slipper det nå :-)Kan jo bli litt plagsomt.Ser ut som dem koser seg da. fortsatt god helg :-)

    SvarSlett
  2. Den artikkelen leste jeg med stor interesse engang tidligere. Man skal ikke se bort ifra at han har rett.
    Minnes dessuten at Ida sa at Ilka var av det 'seine' slaget, så dette er jo noe oppdretter vet om.
    Og det lyder logisk!
    Nieida blir nok en svært klok gammel dame :o)
    Stakkars, litt upraktisk å være liten, men ho har vel lært seg å utnytte det, kanskje?

    SvarSlett
  3. Snø??? Har ikke sett noe til det her på vestlandet enda :-P Kommer vel ikke før i januar/februar... og da kommer det bare slaps.. kjedelig :-(
    Kero er heller ikke kvitt valpepelsen sin enda.. Nå blir han jo 1år 12 november.. jeg hadde trodd at valpepelsen var long gone nå, men det er den altså ikke...

    SvarSlett