onsdag 23. november 2011

Forberedelser…

I det siste har det vært en del praktiske ting som må ordnes. Min bror har laga valpekasse(han er litt mer praktisk anlagt enn meg), jeg har kjøpt ormekur, ting som valpekjøperne skal få med seg, ovn som skal stå i nærheten av valpekassa osv osv…

Jeg såg på valpefødsel på TV i serien “valpekullet”, der hadde de noe de kalte “medisinen” som var ei sprøyte de brukte på tunga til livløse valper, jeg spurte veterinæren om dette når jeg var innom for å få resept på ormekur, og fikk like godt med meg en resept på dette. Apoteket hadde det ikke inne, så jeg får se, tenkte like godt man kan ha det tilgjenglig, vanlig er det kanskje ikke? Dere som har hatt valpekull?

Det er ikke bare jeg som forbereder og lager planer, og desverre planlegger Nieida noe litt annet enn det jeg har planlagt. Hun driver å ordner seg fødested. Det er mulig hun har slengt seg på denne alternative-fødsel bølgen; slik som vannfødsel osv. Nieida synes nemlig det kunne være spennende med utefødsel i Desember!

Hver gang hun luftes løs, så krabber hun under min brors kano som ligger i hagen. Der fikser og ordner hun, jeg er sikker på hun driver å lager seg hi, for hun har aldri krabbet under denne kanoen før…

006

Jeg håper hun tar til fornuft, og velger å føde i den litt varmere og renere valpekassa! ;-)

10 kommentarer:

  1. Haha, dette har du godt av Christian! Nieida veit hva ho vil :)

    SvarSlett
  2. Herlig, Nieida har full kontroll :-) Enda godt du vet hvor hun er om hun skulle greie å lure seg vekk fra deg ;-)

    SvarSlett
  3. Å så søtt :-) Nieida er virkelig en klok dame, til og med tak ;)

    SvarSlett
  4. Så spennende dette blir - Nieida er tydeligvis en meget bestemt dame.

    Håper alt går etter planen, heldige valpekjøpere som får valp fra oppdrettet ditt!

    SvarSlett
  5. Søte Nieida, klart du vil som dine forfedre,for mange år tilbake, å lage til redet dit ute,helt naturlig for deg å velge denne løsning. Du kan bare fortelle matfar om dengang jeg skulle ha K-kull hos Ida, da ville jeg jo helst ha redet mitt under terrasse, ute, hvilket jeg ikke fikk lov til, så da valgte jeg kle`s skapet. Nei de menneskene våre må jo forsøke å forstå oss lapper, vi er ikke som andre!
    Nå, men du må vente de siste 2-3 ukene, med å få valpene dine, så kan det hende du må som matfar sier. Stor kos fra mormor Oda!

    SvarSlett
  6. Matfar husker jo godt Oda, både når det gjelder verandaen og klesskapet, matfar var jo der på den fødselen ;-)

    Vi blir nok enige etterhvert ;-)

    SvarSlett
  7. Herlig, herlig, herlig! Nieida er en dame med egne meninger:o) det ordner seg nok Chriistian. Minnes forresten at Sissel hadde et blogginnlegg om alt hun hadde klart til valpinga.

    Lykke til, vi venter spent (og håper jo for valpenes og marfar sin skyld at Nieida ser enkelte fordeler med valpekassa;o)

    SvarSlett
  8. Nieida vil nok det bæste,men..men... Ta dæ en tel til Mary du :)
    Ongan te Eyla og Bjønn... <3
    Løkke til!!! :D

    SvarSlett
  9. De fleste tisper vil føde ute:-) Så man må vere veldig bestemt på at her er det du som bestemmer.
    Lykke til:-))))))

    SvarSlett
  10. Lykke til Christian :)
    Dette blir nok et fint kull :)

    SvarSlett