søndag 14. juni 2009

Hemmeligheten…

Nå kommer den, og det var akkurat det flere av dere trodde:-)

I august vil jeg få ei lita lapphundjente fra Sverige. De er ikke født enda, så jeg håper alt går bra og at det blir ei jente til meg i kullet:-) Pipari har hatt 2 kull før, og i begge har det vært 7 valper, så jeg tror det er en sjans for at jeg får ei jente her:-)

Mor er Staalon Piparipimu, HD B og øyelyst U.A. Ei lita brunbjørn-tispe jeg fikk treffe når jeg var å henta Bjønn hos Raili. Ho var veldig glad og sosial:-) Her er noen bilder av henne:

sarek_ut_13

piparii_171107

032 

071

Pappa er KANS MVA FIN MVA EST MVA LTU MVA ESTV-06 LTUV-08 LUMITURPA OULA, han har HD A, øyelyst U.A 4 ganger, sist gang i januar, og er gentestet fri for PRA. Han er 7 år gammel og en stor og kraftig bamse:-)

DSCN0267 

Her er et bilde av dem sammen i Finland:

Oula_och_pipari6

Så nå krysser jeg fingrene og venter i spenning!

Forresten, Nikita virker drektig, så da blir antagelig Toivo pappa om ca. 17 dager! Vi venter i spenning der også:-)

12 kommentarer:

  1. SÅ KJEKT MED VALP! :)
    Foreldrene var jo nydelige, og de virket veldig friske og snille begge to!
    Dette gleder jeg meg VELDIG til å høre mer om!
    Håper alt går fint, og du får en liten lappejente i august! Har du tenkt noe på navn?

    SvarSlett
  2. Dette er et N-Kull. Tror kanskje jeg har lyst å kalle ho Nieida, det betyr "jente" på samisk...

    SvarSlett
  3. Gratulerer Christian. Dette blir moro. Mammaen var jo virkelig nydelig.

    Jeg har sett etter nyheter om Nikita på hjemmesiden, men det står dårlig med nyheter det. Fint å få en oppdarering.

    SvarSlett
  4. Nieida var et kjempefint navn! Og det er jo alltid kjekt når navnet betyr noe! :)

    SvarSlett
  5. Hei! Så morro med ei lita jente i heimen!! Håper alt går bra og at du får lappjenta de heim til høsten. Mora så jo bare helt nydelig!!
    Fint navn du har valgt!! Her var det Mariken som valgte navn og hun er jo 14 år sa da ble det et klesmerke. Roxie og Disel heter pus som er et annet klesmerke!!
    Ha en fin dag og uke hos dere!!

    SvarSlett
  6. Vi får se, det har vært brune valper etter Oula før... Men Raili vil helst ha en brun en selv, siden ho sparte en svart fra forrige kull...

    Jeg får se hvem jeg liker best når valpene kommer, jeg liker de svarte godt også:-) Håper bare de blir mange, og at ho har en til meg...

    SvarSlett
  7. Lykke til Christian! Håper du får den tispevalpen du ønsker deg. Det var forresten veldig fin brunfarge på mamma'n :o)
    Artig med navn som betyr noe, men hvordan uttales Nieida??

    SvarSlett
  8. Gratulerer, så gøy :) Det var det jeg viste! ;)mammaen var jo kjempefin mørkebrun :) Blir spennende å se, får virkelig håpe de får en jentevalp til deg :)

    SvarSlett
  9. GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER!! Så gøy, også så vakre foreldre!!Hvilken kennel får du henne fra? Raiddokas sannsynligvis, siden du har hilst på mammaen?

    SvarSlett
  10. Ja, det er fra Raili på Raiddokas:-)

    Det er jeg som har tatt de to bildene av Pipari uten signatur. Det er Bjønns bror som er valpen som løper ved siden av henne:-)

    Ho var litt vanskelig å ta bilde av, for med en gang jeg satt meg på huk kom hun løpende bort for å kose:-)

    SvarSlett
  11. Da er det bare å krysse fingrene for at det blir født en nydelig liten jente! :-)Blir spennende med en halvsøster til Sara i nærheten! :-)

    SvarSlett