lørdag 13. juni 2009

Lapphundtreff i Marnardal!

Jeg og Toivo møtte Teela m/eiere slik at vi kunne slå følge opp til Marnardal(slik at jeg slapp å finne veien selv:-).

Vi fikk prøve oss på agility, men tror Toivo synes det var for varmt i dag så det var ikke videre vellykket for vår del. Men mer agility blir det på meg og Toivo allikevel, har nemlig handla en god del agilityutstyr som hadde kommet i posten hjemme i dag:-)

Men Ask og Embla fikk vise hva de kunne:-) Her er Marianne og Ask:

001 (2) 

Vi var også ute på natursti, jeg og Toivo var på lag med lille Lea:

030 

På naturstien var det innlagt spørsmål om hund, og laget vårt vant! Vi fikk en Fresbee og tyggeting, takk for det Marianne, det var gøy:-)

Her er noen av de andre hundene som var på treffet:

Lapsk Vallhund Miro:

010

En lapsk vallhund fra Evje:

006

Den svenske lapphunden Teela(som her spiser en bolle jeg ikke passet godt nok på):

018

Mallalasses Jaro:

032 

Det var også en Islandshund og en Beagle/Dachs-blanding der, men disse har jeg ikke rukket å ta bilde av…

Jeg har av en eller annen merkelig grunn ikke tatt ett eneste bilde av lille vakre vakre Mira! Det var litt synd igrunn… Ho var ihvertfall fullstendig bedårende, og kjempe nydelig:-) Håper Marianne har fått tatt noen bilder av når Mira og Lea som leker sammen, de var kjempe søte sammen:-)

Det var et hyggelig treff. Miro og Toivo var ikke helt på G, som barske hannhunder begge to. Stakkars vesle Jaro på 1 år ble av en eller annen grunn oppfattet som voksen av både Toivo og Miro… Men ellers gikk det ganske bra hundene imellom:-)

059

Jeg ser ikke bort ifra at jeg stiller opp på lapphundtreff på sørlandet igjen, selv om jeg blir Tinndøl snart:-)

 

PS:

Jeg avslørte noe til Marianne, som jeg enda ikke har blogga om. Så i morgen må jeg vel kunngjøre det til dere andre også:-)

8 kommentarer:

  1. du måtte jo gjøre oss nysgjerrige igjen...

    Det ser ut til at dere har hatt en fin dag iallefall! Pussig hvordan sommer'n plutselig slo til igjen :o)

    SvarSlett
  2. Hei! Fine bilder du har tatt. Ser at dere hadde fint vær, det var det også her så da fikk vi litt samk av sommer igjen. Håper den blir litt nå!!
    Ha en fin uke og ikke hold oss på pine benken altforlenge da!! He-He

    SvarSlett
  3. Ja, fyttigrisen for et vær vi har hatt i dag! Tror Marianne har gode kontakter påde her og der, for dette var som bestillt...

    Hehe... Innlegget kommer i morgen, men i dag/kveld/natt er oppmerksomheten viet lapphuntreffet på sørlandet:-)

    SvarSlett
  4. Nå kommer valpen din! Det er jeg sikker på. Du kan ikke være lenger uten en til. Må bare prøve meg:0)

    Så ut som dere hadde det fint og at Marianne hadde planlagt dagen morsomt.

    SvarSlett
  5. Høres ut som et kjekt treff, Lea var jo helt nydelig da *dån* Jaro også for den saks skyld..!
    Den natutstien hørtes veldig ålreit ut! Tror jeg må prøve noe sånt på dyreklubben..(har en natursti like ved) :)
    Vi har også holdt på med agility i dag, på dag 1 av nybegynnerkurset i AG, veldig moro :)) (selv om luna også var litt sløv og jeg vil tro det hadde litt med varmen å gjøre.. :)
    Veldig spent på innlegget ditt i morgen!! Jeg holder en knapp på det samme som Nina... ;) Jeg tippa det sist også da, når det var Bjønn som skulle hentes da men......

    SvarSlett
  6. Det hørtes ut som et kjempekoselig treff! :) Som sagt hadde jeg hatt VEEELDIG lyst til å være med! Håper det blir flere slike treff, for i så fall MÅ vi jo bare få til å komme!

    Nå er jeg veldig spent på innlegget ditt i morgen! Alltid skal du ha hemmeligheter! ;)

    SvarSlett
  7. Typisk...du må også være så hemmelighetsfull!!
    Ser ut til å ha vært et flott treff det dere har hatt i Marnadal - godt at det fins noen ildsjeler...sånn som Marianne!!

    SvarSlett
  8. Dette hørtes ut som et veldig vellykket treff!! Så gøy. Også kom det jo ganske mange, det er jo ekstra moro for Marianne som har fått dette i stand:o)

    Christian, kan du slutte med det derre "mystisk-greiene" dine???? ;o)) Vi blir spente!!!

    SvarSlett