onsdag 5. mai 2010

Løpetid, hunder og flytting…

Jeg bor nå i en leilighet i et boligfelt i Austbygda ca 20 min fra Tessungdalen. Jeg bor ø, verst i feltet og har bare 50 meter å gå til en skogsvei hvor hundene kan gå løse. Skogsveien kan man gå helt til fjells, og den deler seg, slik at det finnes maange turer å gå :-)

Mer om leiligheten i neste uke om jeg får tid. Hundene er i hundegården når jeg er på jobb, og det går veldig fint. En dag var det ikke kommet et eneste bjeff sa nærmeste nabo :-)

Har vært på brygga på Sandviken og tatt bilder i dag :-)

128

Dette er omtrendt den samme utsikten jeg har fra den nye leiligheten min :-D

064

062

069

041

046

085

113 

151

167 

168

245

257

201

193 254

277

279

283

294 253

Noen bilder fra Kongsberg:

Min bror og nevø med Nieida :-)

001

028

029

Løpetid!!!

I dag merket jeg at Nieida har startet sin aller første løpetid!

Bjønn og Toivo er ganske uinteresserte enda, så jeg tar sjansen på at det går bra i helga. Får vurdere situasjonen, hvis det blir for ille får jeg finne meg en annen plass og overnatte…

Den måtte jo komme en gang…

10 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny leilighet, flotte turområder i nærheten er nesten et must når en har hund (spesielt opptil flere :)) Flotte bilder av alle hundene. Nieida har en vidunderlig flott pels, skulle nesten ha bytta navn med Bjønn ;-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte bilder av gjengen :)

    Går sikkert bra med løpetida i helgen...har sett flere hannhunder som ikke begynner å reagere før tispa nærmer seg "toppen" i løpetida,så bare å X fingrene for det ;)

    SvarSlett
  3. For et nydelig sted du bor på Christian!! Løpetid er noe styr ja, men det er jo så tidlig så det går nok fint!

    SvarSlett
  4. Austbygda ser ut til å være ett idyllisk sted. Har kjørt gjennom der noen ganger. Ganske bratte veger til fjells? Perfekt sted for deg som har "trekkhunder" :o)
    Løpetid,ja - det kan bli spennende! Det går sikkert bra.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny leilighet Christian. Du kan i allefall ikke klage på utsikten:o))

    Flotte bilder!

    Det kan sikkert bli litt hektisk når Nieida kommer litt lenger ut i løpetiden, men etterhvert finner dere helt sikkert ut av det:o) Så sees vi i Kristiansand. Husker du målestokken din?

    SvarSlett
  6. Flotte bilder av en flott gjeng. :-) Kan bare stemme i og si at det er veldig fint i "bygda" som vi sier! :-) Sol hele året har dere også...

    SvarSlett
  7. Fine bilder av fine hunder :-) Det er jo supert å kunne bo i byggefelt med hunder og med skogsveier som nærmeste nabo. Kjempefint på Sandviken, håper det blir litt badevann i sommer også :-)

    SvarSlett
  8. Høres ut som du har fått deg et godt sted å bo, og som du har noen snille hunder som ikke vil plage naboene! Vakre bilder av vakre hunder!

    SvarSlett
  9. Det så ut som et veldig fint sted å bo!
    Veldig kjekt med så kort vei til skogen, da! :)

    SvarSlett
  10. Vad fint det ser ut att vara där ! Härliga bilder på hundarna med !!!

    SvarSlett