onsdag 19. mai 2010

Tur til Sverige…

Til fredagen legger jeg kursen mot Sundsvall i Sverige. Der er det utstilling på søndag, og vi treffer blandt annet:

Nieidas kullsøster, Oskariina

Nieidas Halvbror, Martti

Bjønns Onkel, Glittertind

Bjønns Pappa, Sarek

Bjønns Kullsøster, Myysa

Fitholas Jussa-Jätka, Railis nye hannhund fra Finland

 

På denne turen skal jeg ha med meg Nieida og Bjønn, siden vi skal besøke oppdretteren deres var det mest naturlig:-) Toivo skal være med på neste svensketur, som blir i juni :-)

I anledningen har jeg kjøpt meg utstillingstelt og campingtelt, som jeg satt opp i dag for å sjekke at alt var som det skulle, og jeg fikk god hjelp av min nevø på 3 år:-)

Campingteltet:

003

Utstillingsteltet:

005

Mandag reiser jeg en ”svipptur” over til Finland mens Nieida og Bjønn blir igjen hos Raili. De har ikke rabiesvaksine, og kan derfor ikke være med.

I Finland skal jeg til Staalon kennel, som hadde sitt første valpekull i 1977!

Der skal jeg hente lille Staalon Belinda:

DSC01080

På kennelen bor begge foreldrene til Belinda, og Nieidas bestemor. Gleder meg til å møte de alle:-)

Så bærer det videre til dobbelutstilling i Österbybruk :-)

Etter ei uke i Sverige vender vi nesa hjemover, hvor vi møter Marius som skal ta seg av lille Belinda for meg :-)

Så etter turen blir det nok mye bilder og laangt innlegg for å fortelle alt :-)

16 kommentarer:

  1. Flotte telt du har skaffet deg Christian :-) Høres ut som dere kommer til å få en kjempe fin tur :-) Lille Belinda var jo bare bedårende! Blir spennende å høre hvordan det har gått når dere kommer tilbake :-) God tur!

    SvarSlett
  2. Korreksjon, kennelnavnet Staalonble godkjent i 1977, de første valpene kom i 1978.
    Og jeg som sa jeg skulle pugge årstall til neste års natursti :-P

    Forteller mer om Belinda når jeg kommer tilbake, ja Hanne, har ingen planer om å utvide kennelen med flere hunder i 2010 :-P Men i 2011 kommer det muligens en jente fra Vinterviddas A-kull;-)

    SvarSlett
  3. God tur Christian...Håper Marius også slenger seg på bloggebølgen så vi kan få fulgt jenta de fremover!

    SvarSlett
  4. God tur og lykke til på utstilling og med lille Belinda. Håper og få se hun før hun reiser videre! :-)
    Godt du har en staut nevø som kan hjelpe deg litt.

    SvarSlett
  5. God tur :o) Du er godt forberedt, ser jeg! Men Christian..husk å ta med niste til deg sjøl ;o)

    SvarSlett
  6. Himmel og hav Christian, du bli i allefall ikke husløs på turen:o) Flotte telt!

    God tur!! Gleder meg til rapport - og hils hvis du møter noen slektninger av Milli - mamma'n er jo fra Raiddokas:o)

    Lykke til på utstillingen:o)

    SvarSlett
  7. God tur!! Belinda var jo kjempe flott jente!!
    Flotte telt du har skaffet deg. De blir nok kjekke for deg så mye som du farter!!
    Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  8. God tur :) Kjempeflott telt! God plass til det meste ;) Utstillingstelt er veldig kjekt å ha - både på varme sommerdager,eller regnfulle høstdager.

    Også så nydelig liten Belinda-valp! Blir bare litt valpesyk :p Lykke til med henne! Blir morsomt å også kunne følge denne frøkna :)

    SvarSlett
  9. God tur til dere. Ikke vanskelig å skjønne att du brenner for hundene dine :-)Da kan dere kose dere i nye telt. Kjempefin jente du skal hente. Lykke til :-)

    SvarSlett
  10. God tur, Christian!!! Jeg venter spent på bilder og historien etter turen. :)))

    SvarSlett
  11. God tur Christian! Dere får det så komfertabelt som overhode mulig med det utstillingsteltet:o)
    Hils alle kjente vovser fra meg også, du vet jeg har et godt øye for Raiddokas hunder.
    Etter å ha hørt ei stund på deg Christan, og sett de andre hundene på treffet, så er jeg kommet så langt at jeg måtte få bekreftelse på at slekta til Ville er av renvallar slekt, og det er hun, vel 80% renvalla, noe som jeg ønsket, hadde håpet på 100%:o)
    Jeg har også begynt å tenke på at muligens er det lurt å ta henne på utstilling, egentlig for å se hva er det dommerene ønsker og bedømmer, er jo litt nyfiken etterhvert. For min del så håper jeg at der vil bli rom for begge typer hunder i fremtiden, renvallande og show linjene.

    Intressant å lese om ditt forrige innlegg, han har helt sikkert rett!!!

    SvarSlett
  12. God tur og lykke til! Gleder meg til bilder fra turen :):)

    SvarSlett
  13. Barbro Olsson Lycksell23. mai 2010 kl. 20:48

    Grattis till gott resultat i Sundsvall idag... visst blev det en 3:e bästa hane för Bjönn efter halvbroder Maywind Aleksi som kom 2:a bästa hane och blev Svensk Champion. Hur gick det gick för syster Myysa och Nieida och Oskarina får vi höra om senare. Hoppas att nästa vecka också blir en god tur... hälsningar från Bjönns pappa Sareks familj.

    SvarSlett
  14. Hei Christian:-)...god tur til både Sverige og Finland!..Belinda er skjønn:-)..Interessang artikkel du hadde ang ulveDNA!
    Hilsen Elin og Lilleulv Banjo:-)

    SvarSlett
  15. Nå har du tak over hodet, ja! Håper det har fungert fint! Blir interessant å lese om resultater og opplevelser når du er på plass hjemme igen! Belinda ser jo ut som en deilig godklump!

    SvarSlett
  16. Lykke til på utstiling,og med henting av en ny valp. Belinda ser kjempe fin ut:-)

    SvarSlett