torsdag 2. juli 2009

Slekta! (2)

Jeg har jo skrytt av halvbror Raiddokas Lomalainen, som har samme mor som valpen. Han har fått nettside, http://www.karhunpentu.se

Tenkte jeg skulle skryte litt av halvsøskna på farssiden også, disse er alle finske champions!

Rahkkasan Casper:

rahkkasan_casper_4[1]

Rahkkasan Cariina:

rahkkasancariinna4[1]

TURNUKAN VÄINÖ VESSELI:

turnukanvainovesseli1[1]

Turnukan Vili Vilperi:

turnukanvilivilperi2[1]

Turnukan Veli Ponteva:

turnukanveliponteva3[1]

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ellers venter vi på at Toivo skal bli pappa! Det ser ut til at det skjer noe om ikke så alt for lenge, har forsikret meg om at jeg får oppdatering så fort det skjer noe:-) Da er det bare å smøre seg med solkrem og tolmodighet;-)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

17 kommentarer:

  1. Det var masse flotte hunder, svak for Casper, jeg da. Det er lov å være stolt av slekta, det er det vel fler av oss som er.....

    Jeg sjekker stadig sidene til Mariann og Nikita for å se om noe skjer. Spennende å se fargen på valpen.

    SvarSlett
  2. Masse flotte hunder :)

    Vi venter i spenning :D

    SvarSlett
  3. På disse bildene liker jeg Väinö Vesseli best, men alle er jo flotte:-)

    Spennende er det ja, gleder meg til å besøke også, å se "barnebarnet" mitt, hehe...

    Ja, fargen blir spennende, må innrømme at jeg håper på en sort m/lyse tegninger, er liksom litt svak for de jeg da:-) Men fargen er jo ikke så viktig, så lenge buksa passer, som de sier:-)

    SvarSlett
  4. Jeg er blitt litt hyperaktiv når det gjelder bruk av kommategn merker jeg. Må skjerpe meg litt med det! Hehe...

    SvarSlett
  5. Vi har vel alle våre favoritter og de er som regel veldig like dem vi har selv. Rart med det:o))

    SvarSlett
  6. Masse flotte hunder Christian! Du er en "rev" til å finne fram sånne slektsgreier (så lenge du er så flink, så har jeg finni ut at jeg ikke trenger å jobbe noe særlig med saken, dersom jeg skulle ha et akutt behov for slektsgransking;o)

    Jeg er sikker på at de komma'ene du strør om deg med er en bieffekt av nær forestående valping, menn blir visst litt hypre da har jeg hørt;o) Lykke til og husk å dele begivenheten med oss andre!

    SvarSlett
  7. Hei Christian! Så flink du er som slektsforsker! Jeg hiver meg på og sier at jeg likte hun på bilde nr 2 best jeg.
    Bare fortsett å være hyper du Christian, vi liker deg så godt som du er! Makan til hyggelig og positiv ung mann skal en lete lenge etter! :)

    SvarSlett
  8. Det er så spennende,når du kommer med så masse fin slegt, klarer jo ikke å følge med,det skjer så mye spennende.
    Klart du gleder deg tin valping, her og der.
    Bildet av 1. hund = ligner litt på Ofelia.
    2. hund, veldig annerledes enn vi er vant å se de.De tre siste ligner mest på din og min hund.
    Gleder meg til å høre mere.

    SvarSlett
  9. flotte bilder!! Syns det er artig å lese det du skriver om slekta. Hunden på bilde 2 er ulik de fl hundene jeg har sett men veldig flott. Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  10. Väinö Vesseli var en läckerbit. Liknade lite på Lapinlumons Esimerkki som bor på Lapinluna. Kul att leta likheter och släktdrag......
    Jag tänker du längtar nu.... ;-)

    Har försökt maila dig flera gånger, men får bara tillbaka mailen om att det aldrig kommer fram.. Vill ju så hemskt gärna ha lite bilder från Sandefjord då.... Får ge dig adressen här då:
    alvarsson.herdis@telia.com

    SvarSlett
  11. Flott! Da skal du få bildene Herdis:-)

    SvarSlett
  12. Masse flotte hunder, min favoritt - Rahkkasan Casper :) Fin og litt spesiell den på bilde nr 2 også..
    Har det kommet noen valp enda?!
    Vi har bestemt å ha et kull på luna til neste sommer, det blir kjekt!! Må få ok hofter, og så må vi finne hannhund. spennende, jeg liker veldig godt din toivo, men han er stor og luna er stor. Her er en flott kar rett over moldefjorden, N UCH NORDJV-06 Àrbbola`s Olli :) De har innavlsgrad 0 på 5 ledd og han er også prcd pra fri. Han har vært med på litt av hvert, tatt gjeterprøve blandt annet.. og så er han flott da :))

    SvarSlett
  13. Fine hunder, alle sammen! Hehe, ekstra moro med bilde av Turnukan Veli Ponteva som det jo er planlagt å bruke på Lihku! Han er en tøffing av dimensjoner! :D

    SvarSlett
  14. Luna, Olli er søskenbarnet til Toivo, ja, vet at han har drevet med litt av hvert:-) Hvor stor er Olli egentlig? Faren til Olli, som heter Nordanlidens Ozzy er målt til 54 cm, altså 2 cm større enn Toivo er. Vær litt obs hvis det finnes Katarakt på nær slekt hos Luna(tror ikke det men), Orso-Farm Uhkapeluri utviklet Katarakt i 6 årsalder.
    Lykke til med å planlegge valper! Jeg misunner deg:-)

    SvarSlett
  15. Jeg er ikke sikker på hvor stor han er, bare møtt han og mener på at han ikke er så stor ;) Jeg må ta kontakt med dem og forhøre meg mer, men foreløbig venter jeg på å få komme til å hd røntge. Det er jo vesentlig at hun ikke har c hofter, da blir det jo i så fall ikke aktuelt.. Har god tid, det blir på løpetia som kommer sånn ca i mai neste år :)

    SvarSlett
  16. Luna, det blir gøy å følge med på planene dine, regner med at det kommer mer om det i bloggen din etterhvert:-)

    Forresten Gry, mye enklere å drive slektgranskning på hunder enn folk da, på hundene ligger jo stamtavla tilgjenglig på nettet;-)

    SvarSlett
  17. Det skal du ikke se bort ifra ! ;)

    SvarSlett