tirsdag 7. juli 2009

Valpebilder!

Fikk mail fra Raili om at det var lagt ut nye bilder av valpene:-)

Det er Edgar, eieren av Bjønns pappa Sarek som har tatt bildene:-)

Her er de tre jentene:

Jente nr 1:

Railis valpar.

 

Jente nr 2:

Railis valpar.

 

Jente nr 3:

Railis valpar.

Om dere vil se på de 5 gutta også kan dere inn på nettsiden å se:

www.raiddokas.se

 

Tror ikke man tar feil uansett hvilke av disse tre man får:-) De er veldig like synes jeg, mørkebrune med tegninger:-) Gleder meg til å se de vokse:-)

13 kommentarer:

  1. ååå, så søte!! du er så heldiiig.. hihi :) Jeg blir misunnlig! når vet du hvilken av dem du får? Skal du besøke før du reiser og henter eller? Blir veldig spennende for deg å se de vokse til når en av dem skal til deg og toivo tilslutt ja, det er veldig gøy.. :D husker hvordan vi venta og venta på nye bilder... var en lang ventetid fra luna var født til vi fikk hente henne.. du har no heldigvis litt av hvert å gjøre, da går tiden litt fortere.. ;) og så har du jo toivo da.. :)

    SvarSlett
  2. Må først se hvordan de utvikler seg, jeg vil prøve å trene redningshund med Nieida, så jeg har bedt Raili plukke ut ei tispe som passer godt til det. Miljøsterk, leken og arbeidsvillig:-) Når jeg ser hvilken hund vi fikk i Bjønn, så er jeg egentlig overbevist om at hun velger den rette denne gangen også:-)

    Nei, jeg får ikke besøkt valpen før jeg henter den, blir litt for langt desverre... Gleder meg til å se igjen Bjønns søster også, ho var så kjempenydelig som valp:-)

    Ja, jeg har mye å fylle tiden med, også har jeg jo Toivo, så det går nokfint med ventetiden:-)

    SvarSlett
  3. Å Christian, de var jo helt skjønne alle tre!! Det må jo være utrolig spennende å se hvem som blir din og Toivo sin til slutt:o) I likhet med Marte, så var jeg helt hekta på å få se nye bilder av Milli. Nesten som å være skikkelig, skikkelig forelska (men det er vel det man er?:o)

    Vi gleder oss med dere, og stoler på at du holder oss oppdatert så snart du har fått nye bilder eller vet noe mer.

    Gleder Toivo seg forresten?

    SvarSlett
  4. Gry, Har ikke sett Toivo på snart 3 uker nå, så det har jeg ikke fått spurt han om! Hehe. Skal spørre når jeg reiser hjem på torsdag;-)

    Du kan tro jeg har sitti å studert bildene jeg har fått også! Men mellomtiden skjer det så mye om dagen at jeg har egentlig ikke rukket å vente så på oppdateringer:-) Men så har jeg hatt både telefon og mail med Raili siden de ble født da...

    Ja, det blir nok flere blogginnlegg før hun kommer i hus:-)

    SvarSlett
  5. Hej Christian!

    Här kommer en liten hälsning från Sverige och Pappa Sareks ägare....tänk dig att vi fått krama om de små hos Raili.....de är kempesöta....men du får allt vänta ett tag till på din tös....

    /Barbro och Edgar

    SvarSlett
  6. Så gøy att dere også kommenterer bloggen! Det var koselig:-)

    Ja, dere er heldige som har så kort vei til så nydelige valper:-)

    Skal skrive litt om Bjønn igjen når jeg kommer hjem og får tatt noen bilder av han;-) Såg det var lagt ut et flott bilde av hans søster Mysa, hun er blitt fin:-)

    SvarSlett
  7. Du er skikkelig heldig nå. Ventetiden er lang, men litt av spenningen og forventningen som skal være der. Jeg husker den så godt, de to siste dagene gikk jeg over til å telle timer og ikke dager.

    Spennende å se hvordan de blir i tegningene etter hvert. Ser jo flotte ut alle sammen. Hadde hatt problemer hvis jeg skulle velge.

    SvarSlett
  8. Sorger og gleder går hånd i hånd. Sunne friske valper er såvisst ingen selvfølge, og det gleder meg stort at du skal få ei av disse jentene :o)

    Umulig å velge utav utseende. Tror det er klokt å la valpeeierne å plukke ut den rette valpen, når de vet hva du vil bruke den til, og hva du står for. Men en som deg, kan få det beste ut av de fleste.

    SvarSlett
  9. Ja det er vankselig å velge valp. Godt at opptretterne kan velge for oss noen ganger. Sissel valgte for oss og vi har ikke angret en dag!! For en vakkrere,klokere,roligere hund osv kunne vi ikke fått. Det synes sikkert alle om sine hunder!! Men roligere hunder en fl hund tror jeg du skal lete lenge etter!!
    Fine var de alle tispene!! Du får helt sikkert ei tispe som du synes er verdenes vakreste og søteste!! Lykke til!!
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  10. Hvis man stoler på oppdretteren er det vel bedre at de bestemmer hvor valpene havner, er jo tross alt de som kjenner valpene best. Egentlig synes jeg det blir litt feil om man lar (ihvertfall førstegangs hundeeiere) velge hund f.eks fordi de liker fargen. "Den lyse var penest" er liksom ikke kriteriet man velger valp på...

    Håper på å få litt av det jeg savner i Toivo i denne valpen da, jeg må jobbe med motivasjonen hele tiden med Toivo. Men så var jeg vandt med overivrige hunder som helst måtte roes ned under trening før jeg fikk han, så det ble jo veldig brå overgang også da... Men så er Toivo veldig stabil når han først har noe inne da... Men jeg ønsker meg ei ivrik, leken og motivert jente, som ikke blir lei av hjernearbeid fort... Vi får se:-)

    SvarSlett
  11. Så søte de er, nå blir det en fæl (men samtidig herlig) ventetid på deg :D
    Jeg har forreste meldt på Casper på utstilling, NKK hamar i oktober... huff og huff! Skal du dit eller?

    SvarSlett
  12. Nei, noe så nydelig!!! :-) Gleder meg veldig til å se denne søte, lille damen da du får henne hjem!

    SvarSlett
  13. JA, du må regne med å få besøk av oss alle 3 på høsten når jeg er Tinndøl på heltid igjen;-)

    SvarSlett